Alle Ins & Outs Voor Content (Inhoud)

Alle Ins & Outs Voor Content (Inhoud)

In dit rapport behandel ik het belangrijkste element dat niemand je ooit vertelt over je content en wat het doel zou moeten zijn. Ik behandel ook hoe vaak je jouw content moet bijwerken en onderzoek doet naar zoekwoorden. Samen met het vinden van contentschrijvers en hoeveel te betalen. Er is ook een diepgaande blik op het maken van content en het bedenken van ideeën en koppen.

Het Belangrijkste Voor Jouw Content

Niemand heeft het hier ooit over, maar het is het allerbelangrijkste wat je kunt doen: Elk stukje content dat je maakt moet samenhangen met je einddoel. Letterlijk elk stuk content. Zoals in mijn startersgids genoemd en vervolgens in een blogpost.

We hebben het erover gehad hoe je je bedrijf van achteren naar voren opbouwt, toch? Want wanneer je dat niet doet, en toch aan de voorkant begint, zal  je verdwaald raken, omdat je geen idee hebt waar je naar zoekt of welke richting je op ging.

Dus met je einddoel in gedachten:

Zorg ervoor dat elk stukje inhoud dat je publiceert aan sluit bij dat einddoel en is ontworpen om jou, je blog en je doelgroep er naartoe te bewegen.

Een deel van dat einddoel ging over het kiezen van een high-end affiliate-programma of een terugkerende aanbieding. Of je eigen kaarten in kaart brengt die je gaat maken. Omdat high end en / of terugkomend inkomen het ultieme einddoel is, toch? Zoals wanneer gecombineerd met je verkooptrechter, zal je eindelijk een passief inkomen verdienen op automatische piloot zoals je altijd al had gedroomd.

Al je inhoud moet daarmee verband houden en zijn ontworpen om jouw lezers van blogreader naar je ‘lead magneet’ te duwen op je gesegmenteerde e-maillijst die aansluit bij die lead magneet.

Vervolgens stuur je ze naar een gerelateerd product aan de lead magneet. Dat duwt hen uiteindelijk naar de high-end cursus. Zorg er dus voor dat je content consistent is met al die dingen en aansluit bij je einddoel / high-end cursus.

Maar dat kan alleen als je je einddoelen eerst uitwerkt. En je bedrijf van achteren naar voren bouwt. Dus sla deze stap niet over.

Hoe Vaak Moet Je Content Plaatsen

Eigenlijk heb ik geen antwoord op deze vraag. Je kunt zo vaak of zo weinig als jij wilt nieuwe posts plaatsen, zolang het redelijk blijft.

Als voorbeeld geef ik je Brian Dean van Backlinko.com. Hij plaatst minder dan 1x per maand een nieuwe blogpost.

Hij deelt enkel iets als hij echt iets speciaals heeft om te delen en er de juiste trefwoorden voor kan vinden waar hij voor wil ranken. Op het moment van schrijven heeft hij slechts 46 posts, maar heeft toch meer dan 150.000 bezoekers per maand.

Ik update elke 7 dagen, maar zal dit jaar alleen al boven zijn totaal uitkomen, maar ik heb niet meer bezoekers dan hem.

Dit is de truc

Het gaat er niet om hoe vaak je publiceert. De truc met inhoud is ongeveer 20% van je tijd besteden aan het maken ervan en 80% van de tijd om het te promoten.

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar daar moet je naar streven omdat inhoud die niet wordt gepromoot vrij waardeloos is. Natuurlijk haalt het een handvol sociale media links op. Maar dat levert weinig verkeer op. En als je echt het geluk hebt dat een beïnvloeder erover struikelt, maken ze er misschien een link naar. Maar dat is zeldzaam, naar mijn mening.

Inhoud wat niet gepromoot wordt heeft de neiging om stof te zitten verzamelen. Daar heb je helemaal geen baat bij, dus als je verkeer wilt, moet je aanwezig zijn door het te promoten via outreach en netwerken.

Mijn advies

Probeer minimaal één keer per maand te posten. Meer als je iets de moeite loont om te delen en geniet van het schrijven van de inhoud, of als je een team van schrijvers kunt betalen.

Maar maak je niet druk als je denkt dat je meerdere keren per week moet posten. Dat is niet nodig.

In plaats daarvan kun je beter zorgen dat elk stukje content van hoge kwaliteit is en dat de lezers het ook daadwerkelijk kunnen gebruiken. Niemand wil gemiddelde content lezen. Het doet zowel jou als je lezers geen plezier. Als dat slecht één keer per maand is, dan is dat prima.

Nog belangrijker is dat je elke nieuwe blogpost goed promoot.

Zoekwoordstrategie Voor Content

Er is geen juist antwoord op deze vraag. Veel (online) marketeers komen op een idee voor nieuwe content en beginnen met zoekwoordenonderzoek.

Ik niet. Het is helemaal achterstevoren en richt zich op zoekmachines en niet op mensen.

Ik begin met het doen van doelgroeponderzoek en kijk welke content mijn doelgroep graag bezoekt, deelt, op reageert en naar linkt. Ik behandel hoe je dat allemaal doet in deze blogpost en vervolgens content maakt die vergelijkbaar is, maar beter.

Ik maak content rondom veelgestelde vragen en problemen. Vervolgens zodra de content is gemaakt en ik ben er 100% zeker van dat dit de beste content van het onderwerp is, zal ik OF een unieke casestudy delen OF hun problemen oplossen op een betere manier dan welke andere oplossing ook.

Dat is wanneer ik wat BASIS-zoekwoordonderzoek doe om een gerelateerd zoekwoord te vinden waarnaar mensen op zoek zijn die betrekking heeft op mijn content. Deze stop ik vervolgens in mijn content. Mijn zoekwoordonderzoek kan gratis, maar voor de snelheid gebruik ik KWFinder. Ik typ het brede onderwerp waarop mijn content is gebaseerd en zie wat voor suggesties naar voren komen.

Dan kies ik het meest relevante zoekwoord. Ik analyseer NIET het zoekwoord om te zien of het gemakkelijk is om voor te rangschikken. Dat kan me niet schelen. Vervolgens plaats ik dat trefwoord in het artikel met andere soortgelijke zoekwoorden die KWFinder me heeft gegeven, op een NATUURLIJKE manier.

Ik schrijf voor de lezers, niet voor zoekmachines.

Uiteindelijk zijn het de lezers die geld zullen uitgeven en niet Google. Het heeft dus geen zin om zoekwoorden in een pagina te plaatsen om de zoekmachines te pleasen. Ookal kom je hoger in de rangschikking dan je concurrenten, als de zoekmachines erachter komen dat je aan ‘keyword stuffing’ hebt gedaan zal je snel weer naar beneden gegooid worden.

Je raadt het nooit…

Ondanks dat ik niet specifiek voor zoekmachines schrijf, komt toch 75% van mijn bezoekers door organische zoekopdrachten uit op mijn website.

Ja, we rangschikken voor veel termen. Veel long tail-zoekwoorden en ook veel populaire hoofdzoekwoorden, hoewel ik hier niet voor ben gegaan. Ook al heb ik geen diepgaand zoekwoordonderzoek gedaan en hoewel ik zeker geen geforceerde backlinks heb gebouwd. Het is eenvoudig, toch?

In een latere SEO blogpost behandel ik meer diepgaande zoekwoordonderzoeksstrategieën die je kunt doen. Deze zijn handig voor het vinden van meer ideeën over inhoud, zoekwoorden voor kopers en waar jouw publiek in geïnteresseerd is. Maar dat doe ik nooit als ik content maak en ik denk ook niet dat je dat moet doen.

Richt je op het maken van geweldige inhoud die jouw lezer wilt consumeren en maak je later zorgen over Google. Google gaat je rekeningen hoe dan ook niet betalen.

Schrijvers Vinden en Inhuren

Sorry, maar ook hier is geen 100% correct antwoord te vinden. Als je het budget hebt om schrijvers in te huren, zou je dat zo snel mogelijk moeten doen.

Dit als je tijd vrijmaken om te werken aan het grote plaatje, aangezien het schrijven van content niet iets is wat jou direct geld oplevert, maar wel tijdrovend is. Maar toch is het inhuren van schrijvers niet makkelijk. Zeker als je kwaliteit wilt.

De truc

Zoek schrijvers die specialisten zijn in jouw niche. Niet generieke “ik schrijf over alles, jij betaalt me” schrijvers. Zij kunnen niet de kwaliteit leveren die jij in 99% van de gevallen wilt hebben.

Zoek naar schrijvers die jouw niche in en uit ademen. Die in jouw niche leven. Mensen die niet zo een passie voor deze niche hebben als jij.

Waar kun je ze vinden?

In de meeste niches is het vrij eenvoudig om deze typen te vinden. Vooral in elke gezondheid, fitness, hobby of passie niche. Maar je zult ze in de meeste gevallen niet vinden op plaatsen zoals FiverrUpWork en andere freelancer-sites.

Ze houden blogs bij (meestal hobby-blogs voor de lol). Ze houden zich bezig met nichefora. Ze geven commentaar op blogs in je niche. Ze zijn lid van sociale-mediagroepen in je niche. Ga naar deze plaatsen in jouw niche en vind de mensen die graag info delen en schrijven.

Neem contact op met hen en stel voor dat ze voor jou schrijven. Meestal moet je ze natuurlijk betalen, maar aangezien ze meestal gepassioneerd zullen zijn over je niche en er dol op zijn om er toch over te schrijven. Het hoeft niet altijd zo veel te zijn.

Andere manier

Een andere goede manier om ze te vinden, is door populaire blogs in je niche te controleren die gastschrijvers toestaan en contact op te nemen met iedereen die je leuk vindt. Het kunnen freelance schrijvers zijn of misschien hebben ze een eigen blog. Hoe dan ook, ze kunnen vaak worden overgehaald om voor jou te schrijven in ruil voor geld. Gewoon een bezoek brengen aan blogs in de niche en het controleren op gastcontent werkt.

Eenvoudig zoeken op Google naar ‘niche + freelance schrijver’ of ‘niche + gastpost’ kan enkele resultaten opleveren. Of blader door blog aggregator-sites zoals AllTop.com voor sites in jouw niche.

Kwaliteit hoog houden

Om consistente inhoud van hoge kwaliteit te krijgen, plus het soort inhoud dat jij en je doelgroep willen hebben, moet je heel nauw met ze samenwerken.

Zorg daarom voor redactionele richtlijnen. Deze zijn ook handig voor jezelf. Het is eigenlijk een reeks opsommingstekens die aangeven wat elk stukje inhoud zou moeten bevatten.

Voorbeeld:

  • Moet meer dan 1.000 woorden bevatten.
  • Moet een back-up maken van elk punt dat is gemaakt met gegevens of een referentie.
  • Moet minstens drie keer mijn digitale producten vermelden in de post.
  • Moet citaten van experts en autoriteiten bevatten.
  • Koppen moeten grootte 4 en subkoppen grootte 3 zijn
  • Moet minimaal 7 keer een link maken naar websites van autoriteiten en 7 keer mijn eigen inhoud
  • Korte en pittige zinnen en alinea’s maximaal 3 regels.
  • Enz

Dit laat hen EXACT weten wat je zoekt.

Heb een doelgroepinformatieblad voor ze om mee te werken

Niemand kent jouw doelgroep beter dan jij en je schrijvers hebben misschien niet meer dan een algemeen idee over wie ze zijn. Dus kom alles te weten over je publiek. Zowel voor jezelf als voor je schrijvers.

Werk samen met ze aan content ideeën en koppen

Het is gemakkelijk om ervan uit te gaan dat ze als schrijvers in staat zullen zijn om met alle ideeën voor de inhoud te komen. De goeden zullen zeker suggesties hebben. Vooral nadat ze een tijdje voor je hebben gewerkt om te weten welk type inhoud op uw site werkt.

Maar in mijn ervaring krijg je niet de beste resultaten als je het ALLEMAAL aan hen overlaat.

Je moet samenwerken om met ideeën te komen. Het goede is dat je ideeën hebt waar zij nooit over nagedacht hebben en vice versa. Je krijgt dus nieuwe ideeën voor content.

Sommige van de beste inhoud komt uit persoonlijke ervaring. Dus verhalen delen of geleerde lessen leiden tot de beste content. Aangezien zij verschillende ervaringen van jou en je andere schrijvers hebben, krijg jij unieke content ideeën van iedereen.

Toon ze populaire berichten op je blog en blogs van concurrenten. Toon ze berichten die je leuk vindt en kijk of ze ideeën hebben voor iets soortgelijks. Zie waar ze mee terugkomen. Wees niet afwijzend tegenover hun ideeën.

Vraag hen om uit te leggen en waarom ze denken dat het een hit is voor je doelgroep. Het kunnen ideeën of invalshoeken zijn waar je niet aan hebt gedacht. Zorg ervoor dat ze weten dat je geen oude inhoud accepteert. Als het niet voldoet aan de richtlijnen of kwaliteitsnormen, stuur het dan terug en zorg ervoor dat je duidelijke deadlines hebt.

Je kunt en moet flexibel zijn. Vooral rond vakantietijden of als ze persoonlijke dingen aan de hand hebben. Maar voor degenen die voortdurend deadlines missen of niet communiceren geld dat je ze beter zo snel mogelijk kunt verwijderen voordat ze je hoofdpijn gaan geven.

Maar bovenal… Wees geduldig! Het kost tijd om alles op de door jou gewenste standaard te krijgen.

Hoeveel moet het kosten?

Hobbybloggers en mensen die gepassioneerd zijn over jouw niche kosten niet zoveel als professionele freelance-schrijvers. Je kunt ze huren voor $ 20 tot $ 100 per 1.000 woorden. Freelance pro-schrijvers zullen meer kosten. $ 100 tot zelfs $ 1.000 per 1.000 woorden. Afhankelijk van hun reputatie, vaardigheden en vraag.

Ik begin meestal geen schrijvers in te huren voordat ik geld verdien. Dus ik weet dat ik het me kan permitteren om goede inhoud te betalen en toch winstgevend te blijven.

Conclusie

Deze blogpost geeft een algemeen overzicht van hoe je jouw contentmarketingstrategie moet benaderen. Ik heb je laten zien hoeveel het gaat kosten, hoe je onderzoek naar zoekwoorden ervoor kunt doen en waar je schrijvers kunt vinden.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *