De Beste Manier Om Je Werk Gedaan Te Krijgen

De Beste Manier Om Je Werk Gedaan Te Krijgen

Één van de grootste uitdagingen als een online marketeer is productief en gemotiveerd blijven en vervolgens je werk gedaan te krijgen.

Het is moeilijk voor zelfs de meest gemotiveerde en productieve persoon om gefocust te blijven wanneer je verantwoording verschuldigd bent aan niemand anders dan jezelf. Uitstelgedrag is een echt probleem en met zoveel afleidingen in het leven is het moeilijk om op de hoogte te blijven van uw online business.

Daarom laat ik je vandaag zien hoe je doelen kunt stellen EN deze kunt bereiken. Hoe jij je dromen kunt realiseren. Effectief plannen en je plannen realiseren. Hoe je jouw tijd beter kunt beheren en afleiding kunt voorkomen en tot slot: het automatiseren en uitbesteden van alledaagse taken voor een hogere productiviteit.

Ben je er klaar voor om dit te doen?
Lees verder…

Doelstellingen Vastleggen En Ze Bereiken

En ik bedoel niet alleen dingen als “Ik wil een online bedrijf hebben” of “Ik wil graag rijk zijn”. Dat zijn geen doelen. Dat zijn slechts vage wensen en dromen en je zult ze nooit bereiken vanwege hun vaagheid. Je moet superspecifiek en gedetailleerd zijn over wat je wilt bereiken. Zoek uit hoe je het doet. Stel ook deadlines in om ze te laten gebeuren.

Anders zul je terugkijken na één, twee, vijf en zelfs tien jaar, terwijl je hetzelfde nog steeds maar niet verder wenst. Dus hier is hoe je je dromen kunt omzetten in 5 eenvoudige stappen…

Van droom tot werkelijkheid in 5 eenvoudige stappen

  1. Schrijf je dromen op. Het zijn nu doelen.
  2. Werk uit wat je moet doen om deze doelen te bereiken (noteer letterlijk elke vereiste taak op het minutenniveau). Je hebt nu een plan.
  3. Stel REALISTISCHE deadlines in voor deze doelen. Ze zijn nu doelen om te slaan.
  4. Neem elke dag massale actie voor dat plan, zodat je jouw deadline kunt halen.
  5. Je deadline kwam net en boem je hebt je doelen bereikt, je doelen gehaald en je plan is uitgekomen.

Je hebt nu je dromen bereikt.

Als het plan op de een of andere manier niet zo goed werkte of als je je doelen hebt gemist, maak je dan geen zorgen, er is een stap 6.

  1. Evalueer opnieuw wat er mis is gegaan, stel nieuwe deadlines en doelen vast en blijf werken. Je zult er uiteindelijk komen.

Laten we elke stap bekijken in meer detail…

1. Schrijf Je Dromen Op Om Ze In Doelen Om Te Zetten

Noteer hoe je je droomleven voor ogen hebt.

Een onderzoek door Massey University (Zwitserland) heeft een directe relatie tussen doelen, focus en zelfmotivatie vastgesteld. Mensen met duidelijke doelen hebben een veel groter gevoel van doelgerichtheid en blijven meer gericht en gemotiveerd.

Wat zou je willen bereiken? Wees SUPER specifiek. Hoeveel geld wil je hebben op de bank? Wat voor soort inkomen wil je elke maand binnenstromen? Welke dingen zou je willen bezitten? Welke soort ervaringen zou je willen hebben?

En zorg ervoor dat ze ‘SMART’ zijn

S – Specifiek
M – Meetbaar
A – Aannemelijk
R – Relevant
T – Tijdsgebonden

Een tip die ik heb geleerd van Brian Tracy, schrijver van tijdbeheer en productiviteitsexpert van Eat That Frog, is… Je doelen in de verleden tijd noteren alsof je ze al hebt bereikt. Visualiseer dat je ze al hebt bereikt. Hierdoor lijken ze reëler en haalbaarder. En zet ze ergens, of meerdere plaatsen, waar je ze ELKE dag kunt zien. Ik heb een whiteboard dat ik snel zie als ik ’s ochtends opsta. Dit is een gewoonte van de rijke en succesvolle mensen en moet niet worden genegeerd.

2. Werk PRECIES uit wat je moet doen om deze doelen te bereiken

Een persoon met duidelijke doelen wordt elke ochtend wakker en weet precies wat hij moet doen om zijn bedrijf te laten groeien. Hij kan zijn voortgang volgen, van zijn fouten leren en verbeteringen aanbrengen waar nodig. Aan de andere kant, als je geen doelen hebt, is elke nieuwe dag vol angst en veel verspilde tijd.

Breek de doelen in taken. Werk achteruit. Van groot tot klein. Dus als je doel

“Tegen 2018 op een tropisch eiland in Thailand wonen”

is, moet je uitrekenen hoeveel geld je daarvoor nodig hebt en wat je moet doen om dat geld te maken. Bijvoorbeeld: “Heb een bedrijf dat al € X heeft gemaakt en elke maand € Y blijft verdienen”.

Welke dingen je maandelijks moet bereiken om dat geld te laten vloeien. Bijvoorbeeld “Een product elke week X keer verkopen voor € Y”.

Welke wekelijkse taken je moet doen om je maandelijkse doelen te bereiken. Bijvoorbeeld “Stuur X bezoekers naar de affiliate pagina”.

En welke taken je dagelijks doet om deze wekelijkse taken te laten gebeuren. Bijvoorbeeld “Website gebouwd, bezoekers komen van X, Y, Z, e-maillijst heeft X% inschrijvingen, e-mail met affiliate product gaan naar deze abonnees”.

Deel het op in taken die minuten duren. d.w.z. Om zover te komen, moet je al het slagwerk doen en technische dingen doen die nodig zijn om een website te bouwen. Op deze manier weet je EXACT wat er moet gebeuren en kan je gemakkelijk stap 3 doen.

3. Maak deadlines gebaseerd op je doelen

Doelen zonder deadlines zijn slechts wensen. Een doel heeft een deadline nodig om naartoe te werken of het zal nooit gebeuren.

Bekijk alle taken die je in stap 2 hebt gedefinieerd. Bedenk eens hoe lang ze zullen duren. Sommige zul je absoluut moeten gokken omdat je ze nog niet eerder hebt gedaan. Ga er altijd vanuit dat een taak 25% langer duurt dan je verwacht en laat aan het einde van elke week en maand een bufferzone voor iets onverwachts waar je geen rekening mee hield.

Er zullen altijd taken zijn die je bent vergeten of niet wist dat je ze moest doen en er ‘het leven’ gooit altijd roet in het eten wat betekent dat je sommige dagen gewoon niet kunt de vereiste tijd kunt spenderen die je nodig acht.

Wijs elke taak een uurlijks totaal toe. Bereken dan hoeveel vrije tijd je elke dag / week / maand echt hebt en bedenk wanneer je het REALISTISCH kunt doen.

Je zou nu een datum moeten hebben om naar te streven. Dit is je deadline. Schrijf het op. Vertel de wereld erover zodat je eraan bent toegewijd.

Zet herinneringen in je agenda. Niet alleen voor de datum zelf, maar in de weken en maanden die eraan voorafgingen zodat je weet dat het nadert en hoe lang je nog hebt om het te bereiken. Ik gebruik Google Agenda met e-mailherinneringen in mijn inbox om taken te plannen.

Ik vul het tijdvak met de naam van de activiteit de week van tevoren in. Dus alles wat ik elke week moet doen is de kalender openen en ik kan zien wat ik aan het doen ben en wanneer. De e-mailmeldingen betekenen dat ik ze ook niet kan vergeten.

4. Neem massale actie

Nu zijn de doelen gedefinieerd, de taken die nodig zijn om ze uit te voeren worden in kaart gebracht en de deadlines zijn gesteld.

Het makkelijkste is gedaan. 😉

Nu begint het moeilijke deel van daadwerkelijk aan de slag gaan. Je moet elke dag je absolute 200% in deze taken steken. Ook als je maar een uur per dag hebt.

Laat dat uur tellen. Niet verslappen. Werk als een gek om de geplande taak voor dat uur af te ronden. Je weet PRAKTISCH wat er moet gebeuren als je het van te voren in kaart hebt gebracht.

5. De deadline

Dus de deadline is aangebroken als je vastzit aan je plan. Je werkte aan al je taken toen je zei dat je dat zou doen. Dan zou je nu hopelijk je doel hebben geraakt. Denk eraan dat je jezelf bij elke taak 25% extra tijd hebt gegeven. Stel bufferzones in voor alles dat je niet had gepland.

Dus als je je deadline hebt: gefeliciteerd!

Maak je geen zorgen als je je deadline niet hebt gehaald, dat is geen ramp. Je gaat gewoon uitvinden wat er fout ging en het oplossen. Zie stap 6…

6. Evalueer opnieuw wat er mis ging

Als je je deadlines niet hebt gehaald, evalueer dan wat er fout is gegaan. WAAROM heb je ze niet gehaald? Niet genoeg tijd? Niet genoeg actie? Raakte je afgeleid?

Zoek uit waar het mis ging en hoe je het kunt verhelpen. Werk dan weer uit wat er nog moet gebeuren. Stel nieuwe deadlines in en maak niet dezelfde fout die je de vorige keer hebt gemaakt.

Planning

Planning is de sleutel tot alles. Zonder een plan ben je als een kip zonder kop.

Ik heb dit eerder gezegd. Je moet je bedrijf van achteren naar voren in kaart brengen zodat je EXACT weet wat het einddoel ervan is en wat je probeert te bereiken, zodat je naar dat einddoel kunt werken.

Als je dat niet doet en aan het begin begint, dan heb je geen idee in welke richting je moet gaan of wat het doel is. Misschien niet eens wat je wilt bereiken. Dus je loopt vast, verdwaalt en bent verward (geloof me, dat weet ik!).

We hebben besproken hoe je je doelen in kaart kunt brengen, zodat je een goed idee hebt wat je van plan bent te doen. Zorg ervoor dat alles van tevoren is gepland en aansluit op jouw einddoelen.
In het ideale geval weet je minimaal een maand van tevoren waar je aan werkt.

Je route

Houd een heel specifieke takenlijst bij voor de komende 30 tot 90 dagen. Dus zelfs als er momenten zijn dat je je voelt zonder resultaat zal je in staat zijn om terug te kijken op de vooruitgang die je de vorige week hebt gemaakt om gemakkelijk te zien dat dit niet voor niets was

Het was allemaal voor een doel waar je naartoe werkt en dat je zult bereiken. Dus naast dat je je tijd verspilt door trendy ideeën na te jagen, zorgt deze strategie ervoor dat je de weinige tijd die je hebt om je grote doelen te bereiken, kunt gebruiken. Omdat het maar 3 maanden duurt, zorg je ervoor dat je niet te overweldigd raakt door te werken met een jarenlange tijdlijn.

Takenlijsten

In zijn boek Getting Things Done bespreekt gerenommeerde auteur en productiviteitsgoeroe David Allen het GTD-systeem voor het maken van takenlijsten. Het is een eenvoudig systeem dat erop is gericht alles op te schrijven en je geest vrij te houden. Het GTD-systeem bestaat uit drie delen.

Archief lijst

Lijst met dingen die je op een dag misschien nodig hebt, maar niet nu meteen.

Huidige takenlijst

Een lijst met actieve taken die moeten worden uitgevoerd. Elke taak moet worden geschreven als een actie-item die je een duidelijke richtlijn moet geven over wat de toekomst biedt. In plaats van ‘Maak mijn blog veiliger’ te schrijven, schrijf je bijvoorbeeld ‘Vraag Jim naar de beste beveiligingsplug-ins die hij heeft gebruikt’. Hoe nauwkeuriger je actie-item is, hoe beter. Probeer alles op je actielijst anders in te delen op een manier die je naar de volgende actie leidt. Deze kleine activiteit heeft een enorme psychologische impact.

Dagelijkse taakmap

Een map voor elk van de volgende 31 dagen van de huidige maand, plus 12 afzonderlijke mappen voor de volgende maanden. Je kunt dit hele systeem beheren in apps zoals Evernote of Google Keep (mijn persoonlijke favoriet). Elke dag kun je jouw huidige actielijst voor de dag ophalen en de acties voor die dag bekijken. Als je denkt dat een taak of een stuk informatie belangrijk kan zijn, maar er niet zeker van bent, stuur het dan naar de archieflijst. Als je een item ziet dat later in de maand of het jaar moet worden gedaan, verplaats je het naar de betreffende map.

De resterende taken in je lijst zijn huidige taken die duidelijk gedefinieerde actie-items hebben. Als je elke dag een paar activiteiten uitvoert, krijg je het GTD-systeem voor je aan het rollen. Maak je geest vrij van overbodige rommel en maak het je gemakkelijker om je te concentreren op de taken die je moet uitvoeren.

Productiviteit, Tijd Management En Afleidingen Stoppen

Ik worstelde voor een lange tijd met productiviteit

Ik bracht de eerste 2 uur van mijn dag door op de volgende manier:

  • E-mails lezen en beantwoorden.
  • Kijken naar social media-accounts.
  • Het controleren van statistieken en analytics-accounts.

Tijdens de eerste 2 uur van de dag voel je je waarschijnlijk het meest gemotiveerd om aan je bedrijf te werken. En toch bracht ik het door met het beantwoorden van alledaagse e-mails en Facebook-meldingen. Kijkend naar gegevens waar niet naar gekeken hoeft te worden. Zoveel dingen zouden opduiken in die e-mails en meldingen van sociale media die mijn aandacht vragen.

Uiteindelijk deed ik slechts kleine taken hier en daar en bluste soms brandjes.

Daarna voelde ik me verslagen en ongemotiveerd omdat de hoofdtaken van dee dag nog steeds voor me liggen. Dat was ontmoedigend en betekende dat ik ze vaak niet deed, of tot “morgen” uitstelde. Wanneer dezelfde situatie zich herhaalde, was het weer hetzelfde en werden grote taken niet uitgevoerd. Toen las ik Eat That Frog van Brian Tracey en besefte ik dat ik het ALLEMAAL verkeerd deed.

Hij laat zien waarom je je dag moet beginnen door eerst de grootste of meest complexe taken te doen. Omdat je in die eerste 2 uur meestal gemotiveerd bent en klaar om te werken. Zo kunnen ze sneller en gemakkelijker worden gedaan. Zodra die grote taken gedaan zijn, heb je het gevoel dat je echt iets hebt bereikt. De kleinere taken zoals e-mail en sociale accounts lijken dan eenvoudig in vergelijking.

Doe eerst je grootste en moeilijkste taken. Stel ze niet uit. De e-mail en andere taken leveren je geen geld op. Het grote plaatje doet dat wel.

Definieer je werktijden

Klinkt saai, he? Een van de grootste voordelen van de internetlevensstijl is het flexibele werkschema dat het biedt, maar dat is ook een van de grootste nadelen. Wanneer je je hersenen vertelt dat je altijd en overal kunt werken, verliest het de focus en weet het niet wanneer je daadwerkelijk in de werkmodus moet komen.

Een onderzoek dat is besproken in het gerenommeerde boek The Paradox of Choice – Why More is Less, toont aan dat als we te veel opties in het leven hebben, we ons waarschijnlijk meer ontevreden en ongelukkig voelen.

Waarom? Omdat ons brein altijd denkt aan de alternatieve kosten, het “Wat als”. Wanneer je jouw keuzes beperkt, neem je meer concrete beslissingen. Evenzo, als je geen vast schema hebt, kunnen je hersenen geen prioriteiten stellen. Het resultaat is dat je uiteindelijk heel weinig werk doet, of 12 uur achter elkaar werkt.

Studies tonen aan dat mensen die vaste werktijden volgen, veel meer controle over hun bedrijf hebben.

Ondanks dat ik elke dag tot de middag kon slapen en mijn lichaam zou mij ook gemakkelijk toelaten, omdat ik elke nacht moeite heb om op een redelijk tijdstip in slaap te vallen, gaat mijn wekker  nog steeds af om 8 uur, 6 dagen per week.

Als ik dat niet doe ben ik niet productief die dag en vervallen alle taken die ik gepland had staan. Vervolgens heb ik een opgejaagd gevoel om het toch te proberen af te maken en doe ik ze liever snel dan goed.

Vervolgens word ik gedemotiveerd.

Natuurlijk is het geweldig om elke dag wat meer slaap te krijgen, maar het heeft ook zijn nadelen. Ik kan mezelf veel beter elke dag om 8 uur ’s ochtends uit bed stoppen en mezelf voldoende tijd geven om dingen voor elkaar te krijgen. Ik voel me beter, ik heb een goede routine, ik krijg meer gedaan, en ik voel me gelukkiger, zelfs als ik slaperig ben.

Afleidingen stoppen

Weet je niet precies wat je afleiding is? Als je wilt weten of er online zijn, installeer dan de gratis app RescueTime op je laptop, tablet, smartphone en alle andere aangesloten apparaten.

Het registreert automatisch ALLES wat je op je apparaten doet. Van websites die je bezoekt, tot apps die je gebruikt, tot programma’s waarmee je tijd doorbrengt. Aan het einde van de week zal het je PRECIES vertellen hoeveel tijd je hebt besteed aan elke activiteit.

Je bent misschien geschrokken als je merkt dat je elke dag letterlijk DAGEN doorbrengt op sociale media of e-mail of het spelen van games. En dan kun je werken om ze te verminderen of te elimineren.

Ik werd afgeleid door Facebook, Email en ChatApps.

Ik gebruik een Chrome-addon met de naam “StayFocusd” om websites te blokkeren waar ik te veel tijd aan besteed.

Je hoeft ze niet helemaal te blokkeren, maar het instellen van de limiet tot 10 of 15 minuten per dag werkt goed voor mij. Met StayFocusd kun je die website niet bezoeken nadat je tijd om is, zelfs als je het probeert.

Met de ChatApps heb ik alle onnodige apps verwijderd die niet essentieel waren voor mij om te communiceren met goede vrienden en familie. Alle meldingen uitgeschakeld. Alleen wanneer ik ze opende, zag ik berichten en ik logde de anderen uit.

Het is geweldig om gewoon in te loggen. Ik zal me vaak niet druk maken als ik probeer productief te zijn. Ik laat mijn telefoon ook thuis als ik naar de koffieshop ga om te werken.

Als ik thuis werk, plaats ik mijn telefoon in een andere ruimte in een la met de data en het geluid uitgeschakeld. Ik controleer e-mail slechts eenmaal per dag NADAT mijn hoofdtaken zijn voltooid.

Nooit als EERSTE. Ik weet dat het verleidelijk is.

Je denkt misschien iets belangrijks hebt gemist tijdens de nacht, of er zou een dringende taak kunnen zijn. Maar hoe belangrijk is iets echt dat we ooit aan berichten ontvangen? Niemand verzendt leven of dooddingen naar je e-mailadres. Iedereen die jou nodig heeft voor iets ECHT belangrijk heeft jouw nummer om je te bellen. Niets in die mailbox kan niet een paar uur wachten tot jij je belangrijkste taken hebt gedaan. Voeg een e-mailhandtekening of automatisch antwoord toe dat mensen laat weten dat je elke dag alleen om 15:00 e-mails checkt en of ze iets belangrijks hebben om je te bellen.

Perfectionisten syndroom

Je hebt misschien nog nooit de term ‘perfectionistisch syndroom’ gehoord, maar misschien lijd je eraan. Dit is een van de grootste redenen waarom veel mensen, ondanks dat ze genoeg kennis hebben om een online business te starten, het niet doen.

Als je lijdt aan dit syndroom, stel je alles uit en wacht je op de perfecte tijd (die nooit komt). Je weet dat affiliate marketing werkt, en mensen verdienen er fulltime passieve inkomsten mee, maar je wilt nog steeds slechts één meer eBook kopen voordat je je eigen site start. De oorsprong van het perfectionistische syndroom is angst. Diep van binnen ben je bang voor mislukking.

Je bent bang voor verlegenheid. Je bent bang voor financieel verlies. Je wilt garanties voordat je iets start.

Dat is niet hoe een bedrijf werkt.

En daarom is de enige remedie voor dit syndroom om daadwerkelijk actie te ondernemen. En om dit gemakkelijker voor jezelf te maken, moet je de eerste zes stappen volgen die ik in dit bericht heb gedeeld. Angst komt voort uit onzekerheid – als je niet weet wat de toekomst biedt. En je kunt eenvoudigweg onzekerheid (en angst) elimineren door te plannen. Maar om te plannen, moet je doelen hebben, die ons helemaal terug naar het tweede punt in deze post brengt.

Stop Met Lezen En Mooie Dingen Kopen

Als je zoals een gemiddelde niche marketeer bent, ben je waarschijnlijk aangemeld bij meerdere e-maillijsten en ontvang je regelmatig aanbiedingen, notificaties en berichten van andere blogs.

Bovendien volg je ze allemaal ook op Facebook, Twitter en elk ander sociaal netwerk. Je koopt eindeloze producten die het volgende grote ding beloven. Dit is niet erg, zolang je jouwinformatie-inname prioriteit kunt geven.

Dit is waar productieve en succesvolle internetmarketeers anders zijn dan jij. Ze identificeren hun belangrijkste informatiebronnen en sluiten al het andere af. Ze beseffen dat ze niet elk nieuw onderzoek hoeven te kennen dat opkomt of elke nieuwe blogpost die iemand heeft geschreven

Jij moet hetzelfde doen.

De wereld zal niet stoppen met draaien als je ophoudt te merken.

Een eenvoudige manier om dat te doen, is elke informatiebron op één lijn te brengen met je doelen. Wanneer je in de verleiding komt om een nieuw blogbericht, een nieuw onderzoek of een andere vorm van inhoud te lezen, vraag jezelf dan af of dit rechtstreeks bijdraagt aan een van je doelen. Als dat zo is, consumeer het dan. Maar als dat niet zo is, ga dan gewoon verder.

Tim Ferris, auteur van The 4-Hour Work Week, is een gerenommeerde productiviteitsexpert. Hij noemde in zijn boek hoe hij informatie-overload wist te beheersen door volledig op te houden met T.V en News. In plaats daarvan zou hij één keer per week aan al zijn vrienden vragen of er iets groots was gebeurd in de laatste week.

Zelfs als je niet zover gaat, is hier een eenvoudige oefening die je kunt doen om onnodige informatie uit je leven af te snijden. Bepaal waar je het grootste deel van jouw tijd op internet doorbrengt en noteer ze op een vel papier. E-mail, Facebook, Twitter en willekeurig browsen zijn waarschijnlijke bronnen.

Bekijk nu elke bron en vraag jezelf af of deze op enigerlei wijze bijdraagt aan jouw doelen. Geef een belangrijke score (1-10, 10 is het belangrijkst) voor elke informatiebron. Elimineer alles dat onder de 6 is.

Sorteer nu de resterende bronnen op basis van belangrijkheid en wijs voor elk ervan een tijdsduur toe. Je zou bijvoorbeeld 15 minuten aan Facebook kunnen toewijzen.

In plaats van willekeurig toegang te krijgen tot deze informatiebronnen, plan je ze aan het einde van je werkdag of verspreid je ze naar meerdere slots. Probeer er bewust voor te zorgen dat je geen van de slots overschrijdt. Het beperken van je informatie-inname en het nemen van controle over je tijd is een van de belangrijkste stappen om je doelen te bereiken en dingen voor elkaar te krijgen.

Automatiseren En Outsourcing

Een groot gedeelte van de handmatige taken die we in een online business doen, kunnen geautomatiseerd worden. En degenen die niet kunnen worden kunnen meestal goedkoop worden uitbesteed.

Bekijk elke taak die je doet en zoek uit of er een manier is om deze te automatiseren of uit te besteden binnen je budget. Ik weet dat als je budget laag is, het lijkt alsof het niet mogelijk is om uit te besteden, maar je zult versteld staan van wat mensen zullen doen voor € 5.

Online zakendoen is de standaard voor bijna elk bedrijf dat bestaat… Of het nu als een “online bedrijf” wordt beschouwd of niet. Beheer en posting van sociale media, e-maillijsten, blijven op trending topics en zelfs keyword research zijn dingen die allemaal gedaan kunnen worden met gratis of betaalde software. Bijvoorbeeld, het plaatsen van willekeurig op Twitter en andere sociale media kanalen is meestal niet iets dat rechtstreeks omzet genereert voor elk bedrijf

Maar het zorgt wel voor een mooie merkresonantie en bouwt loyaliteit op bij je bestaande fanbase. Maar zoiets als Buffer kost slechts $ 10 per maand plus de tijd die het kost om op te zetten. Zodra de installatie is voltooid, blijft deze voor jou op sociale media posten, zonder enige actieve betrokkenheid van jouw kant.

Wanneer je de taken op laag niveau automatiseert en uitbesteedt, kunt je gratis aan de hoge niveaus werken. Degenen die je geld verdienen.

Je kunt al je tijd besteden aan het doen van de taken die je € 5 per uur opleveren als je geluk hebt. Of het doen van de € 100 per uur inkomen taken. Het is aan jou.

Taken die gemakkelijk kunnen worden geautomatiseerd of uitbesteed:

  • Social media posting (Buffer, HootSuite, Ontmoet Edgar)
  • E-mailmarketing (Aweber, AWProTools, Getresponse, enz.)
  • Content Creation (Schrijvers inhuren)
  • E-mails controleren (Goedkope VA per uur)
  • Ontwerp/vormgeving ($ 5 op Fiverr.com)
  • Onderzoek (Odesk)

De 80/20 Regel

Je hebt vast wel van de 80/20 regel gehoord, toch?

Ook bekend als het Pareto-principe, zegt de 80/20-regel dat voor bijna elke gebeurtenis 80% van de resultaten afkomstig is van 20% van de oorzaken. Met uitgebreide tests zijn verschillende managementexperts tot de conclusie gekomen dat deze regel van toepassing is op vrijwel elk aspect van bedrijf en leven.

Je kunt deze regel ook toepassen op je huidige takenlijst. Als je bijvoorbeeld al jouw informatiebronnen (blogs, Facebook-groepen, enzovoort) via dit filter doorgeeft, realiseer je je dat 80% van de meest waardevolle informatie afkomstig is van 20% van al je informatiebronnen. Hetzelfde geldt voor de verschillende taken die je uitvoert in verband met je blog.

Zodra je de 20% activiteiten identificeert die de 80% -resultaten opleveren, is het jouw taak om ze te schalen en de rest van de activiteiten af te sluiten. Dit helpt je te concentreren op de dingen die een directe impact hebben op je leven en uw bedrijf, en geeft je een gevoel van richting.

Pas dit toe in alle aspecten van je bedrijf:

  • Te doen lijst
  • Verkeersbronnen
  • Inkomstenbronnen
  • Inhoud
  • Klanten

Onderzoek de gegevens om te zien welke taken, verkeersbronnen, producten, klanteninhoud enzovoort de grote resultaten daadwerkelijk opleveren. Dan elimineer je deze (of op zijn minst minder focussen op de anderen) en alleen focussen op die top 20%.

Wanneer jij je meer concentreert op de dingen die de grote resultaten opleveren, groeit jouw bedrijf en inkomen snel.

Conclusie

Door SMART-doelen in te stellen, kun je ze veel eenvoudiger bereiken. Maak ze specifiek en tijdgebonden en al snel worden dromen werkelijkheid. Door effectiever te plannen met behulp van routekaarten en intelligente takenlijsten, kan jij je plannen daadwerkelijk voltooien. Door afleidingen te elimineren, dingen uit te schakelen die jouw tijd opslokken en je te concentreren op de waardevolle taken kun je meer gedaan krijgen in minder tijd.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *