Hoe Schrijf Je De Beste Teksten Voor Je Website

Hoe Schrijf Je De Beste Teksten Voor Je Website

Vandaag wil ik je vertellen wat de waarde is van de inhoud, welke inhoud je moet hebben en waar je jouw inhoud vandaan kunt halen. Deze post is vooral gericht op het schrijven van teksten voor affiliate nich sites. Als je goed op let zal je straks heel goed mee kunnen doen in de affiliate niche site markt. Zullen we beginnen?

De affiliate mythe

Voordat we verder gaan wil ik het hebben over de mythe die over het internet rond gaat betreft inhoud voor affiliate niche sites. Deze komt in twee delen.

Inhoud mythe 1: Als je veel goeie inhoud schrijft, zal Google je belonen

Dit is het eerste deel. Er wordt gezegd dat als je veel content schrijft en er dus heel veel tijd in steekt, zal Google je belonen.

Het probleem hiermee is dat als je de casus bekijkt die dit bewijst, vaak een oude casus is of dat er meer over te zeggen valt. Vroeger, een paar jaar geleden, waren er veel minder blogs. In het algemeen waren er gewoon minder websites. Als je een blog had en veel publiceerde kon je je bezoekersaantallen verhogen door simpelweg meer inhoud toe te voegen.

Hiernaast speelt dit op onze emoties en zegt dat hard werk zich terugbetaalt. Ja, hard werk betaalt zich terug, maar je moet slim zijn waar je aan werkt. Als je elke dag vijf keer een gat graaft en deze vervolgens weer vult, heb je veel en hard werk uitgevoerd, maar je hebt niets bereikt.

Inhoud mythe 2: Je moet minimaal 40, 80 of zelfs 150 artikelen hebben voordat je je site begint

Deze mythe richt zich meer op de niche sites, waar wij ook mee bezig zijn.

Ik ben niet echt een fan van deze manier van denken. Dit is namelijk heel erg verouderd. Dit geldt ook meer voor mensen die fulltime aan een niche site (kunnen) werken, of voor mensen die een groot budget hebben om meerdere schrijvers in te huren voor het schrijven van duizenden woorden.
Het probleem hieraan is dat als je dit toch doet, je waarschijnlijk al snel stopt met het schrijven voordat je ook maar begint met het publiceren van je 40, 80 of 150 artikelen. Je zal hiermee weken werken aan hetzelfde zonder enige positieve feedback te krijgen in de vorm van bezoekers of affiliateverkopen. Je verliest hierdoor motivatie en stop je.

Als je me niet gelooft: ik weet vrij zeker dat je in jouw onderzoek niche sites tegen kwam die slechts gedeeltelijk af waren.

De Content-Traffic-Profit sprint

Ik maak het mezelf makkelijker door niet in deze mythes te geloven. Deze methode heet de Content-Traffic-Profit sprint. Een sprint heeft meerdere betekenissen. Degene die jij sowieso kent is de korte hardloop wedstrijd die je zo snel loopt als je kunt. De andere betekenis komt uit project management. Agile project management op precies te zijn.

Content-Traffic-Profit sprint

In Agile betekent een sprint het uitvoeren van een taak in een tijdframe van 1 tot 4 weken. Agile daagt de standaard volgorde voor het voltooien van een project uit. In het geval een niche site zou de standaard volgorde zijn dat ik eerst álle content schrijf en vervolgens pas promotie doe. De Content-Traffic-Profit sprint, naar het Agile model, zegt dat ik prima content kan schrijven, vervolgens links kan bouwen om er daarna winst mee te creëren.

Stel dat je 10 artikelen schrijft. Deze zullen vrij snel moeten ranken omdat er weinig concurrentie is, als je de GKV hebt aangehouden. Vervolgens kun je je concentreren op het bouwen van links naar deze content. De laatste stap is om deze eerste twee stappen nogmaals uit te voeren.

Het voordeel hiervan is dat je zo snel mogelijk winstgevende bezoekers hebt terwijl je concurrentie nog steeds bezig is met het schrijven van 80 artikelen.

Het schrijven van de content

Voordat ik hierover begin wil ik duidelijk zijn dat de volgende pagina’s niet meetellen in de 10 artikelen:

  • About pagina
  • Contact pagina
  • Disclaimer pagina

Ik wil het graag simpel houden. Daarom publiceer ik vijf artikelen die gebaseerd zijn op producten. Dit kun je “affiliate content” noemen. Vervolgens maak ik nog vijf artikelen die waarde toevoegen. Dit kun je de “hulpvolle content” noemen. Maar wat is het verschil?

Stel dat je een website bouwt voor metaaldetectors. Een artikel van het type “affiliate content” zal dan een titel kunnen hebben als “Wat is de beste metaaldetector voor een beginner?” Een hulpvol artikel zal eerder een titel hebben zoals “Hoe je een splinternieuwe metaaldetector gebruikt” of “Zeven tips om je metaaldetector te gebruiken op het strand” of “10 fouten die mensen met hun metaaldetectors maken.”

Zie je het verschil in titels?

Ik zal in de hulpvolle artikelen ook affiliate links plaatsen, maar natuurlijk pas wanneer ik ben geaccepteerd in het programma. Behalve dat je technisch gezien geen affiliate links kunt plaatsen, zal het affiliate netwerk je ook niet accepteren als je teveel affiliate links op je site hebt. Zij willen namelijk dat jouw website waardevolle inhoud goed mixt met affiliate inhoud.

Wat moet ik waarvoor gebruiken?

Als je nieuw bent in WordPress kan het misschien onduidelijk zijn wat je waar voor moet gebruiken.

Wanneer je meer permanente inhoudwilt weergeven zoals de about, contact en disclaimer pagina’s, kun je het beste gaan voor een pagina. Voor het schrijven van artikelen en updates (blog posts) kun je het beste de berichten gebruiken.

Het maakt niet heel veel uit, want als je het per ongeluk verkeerd hebt gedaan, kun je pagina’s heel simpel omzetten naar berichten met bepaalde plugins.

Gebruik dus voornamelijk berichten. Later zal ik laten zien waarom dit beter is bij het bouwen van links, door gebruik te maken van een andere plugin, genaamd CommentLuv.

Naast de bovengenoemde voordelen, is het met pagina’s ook niet mogelijk om de meest recente pagina’s te laten zien. Dit kan alleen als je de berichten gebruikt. Niet elk thema ondersteunt dit, maar de meesten wel.

De hoofdpagina

We hebben het eerder al gehad over de thema’s. Het is daarom misschien handig om te weten wat er op de home pagina van je site moet staan. De home pagina van mijn websites bevatte vroeger altijd ongeveer 5000 woorden en is gericht op een specifieke keyword. Dit werkte vrij goed, maar dit kwam met drie problemen:

Het was overduidelijk een affiliate site aangezien de pagina vol stond met affiliate links
Het laadde erg traag omdat er veel afbeeldingen op stonden
Als ik een gastblog zou willen krijgen, landde een potentiële blogger op een pagina vol met affiliate links, in plaats van een pagina met waarde
Om deze redenen doe ik dit niet meer. De home pagina is meer een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Tegenwoordig heb ik de voorkeur voor een pagina layout wat lijkt op een soort online magazine: je hebt een paar links naar je grote, belangrijke posts (pillar content), met een paar pakkende afbeeldingen.

Daarnaast heb je een sectie van je recente blog posts met korte beschrijvingen. Het is vrij nogmaal om wat dingen in de sidebar of footer te plaatsen, dingen zoals links naar je social profielen, een zoek balk etc.

Andere mensen zeggen dat je affiliate content op je hoofdpagina moet plaatsen omdat die meer backlinks zal krijgen dan andere pagina’s. Dat is een zeer korte termijn strategie waar ik het een andere keer over zal hebben.

Hoe verder?

Als je met me mee hebt gedaan zal je nu ook 10 artikelen hebben die gepubliceerd zijn als berichten. Hoe weet je wat je als eerste moet publiceren? Je moet je inhoud prioriteren.

Voor affiliate content

Je wilt minimaal één pillar post hebben waar je op een keyword richt met 720 – 2500 zoekopdrachten per maand. Echter niet meer dan twee van deze posts.

De andere 3 – 4 posts met een affiliate basis zullen je op lange en extra lange keywords moeten richten. Deze moet je sorteren op de GKV waar de laagste GKV de hoogste prioriteti heeft en als eerste geplaatst zal worden.

Waardevolle en non-affiliate content

Je zal hier alle long tail en ultra long tail keywords gebruiken voor álle vijf artikelen. Je hebt meer flexibiliteit met de GKV maar hoe lager de GKV is, hoe sneller je post zal ranken.

Door je lijst van keywords te prioriteren zal je een beslissing kunnen maken over wat je wilt publiceren, door een data gedreven aanpak.

Tot slot

Hopelijk is het zo duidelijk hoe je goeie inhoud kunt schrijven. Pas op dat je niet teveel affiliate content plaatst, want hierdoor kan het gebeuren dat je niet geaccepteerd wordt door het affiliate netwerk of bedrijf. Ik hoop ook dat het voor jou duidelijk is dat je geen 40 artikelen hoeft te schrijven voordat je iets kunt doen met je website.

Als je een vraag hebt kun je die uiteraard altijd hieronder in de reacties stellen!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *