Iedereen Weet Wat Marketing Is, Toch?

Iedereen Weet Wat Marketing Is, Toch?

Vandaag ga ik je fundamentele fouten laten zien die nieuwe online marketeers maken.

Hoe je door simpelweg het begrijpen van dit ene ding je eindelijk in staat zal zijn om producten online te verkopen en geld te verdienen. De 2 factoren waardoor mensen bij jou kopen en niet iemand anders. Waarom verkopen op de juiste manier GEEN slechte zaak is en je jouw bezoeker teleur stelt als je het niet doet; en waarom je geen expert hoeft te zijn om online te verkopen.

Laten we beginnen…

Begrijp Jij Wat Marketing Daadwerkelijk Is?

Een van de grootste problemen die ik zie bij de meeste nieuwe online marketeers is dat ze ontzettend veel tijd spenderen aan het zoeken naar “systemen” om te volgen voor makkelijk geld.

Zoals iets dat je vertelt: “Doe X + Y en Z zal gebeuren” en dan verdien je geld. Toch negeren ze het belangrijkste en fundamentele deel van online marketing. Dat is dat online marketing gewoon marketing op het internet is.

Ik weet dat dat vanzelfsprekend klinkt, dus laat het me uitleggen…

Of je nou online of offline marketing doet, je moet begrijpen hoe marketing werkt. Wat zorgt ervoor dat klanten ‘klikken’ en dingen kopen en waarom ze ervoor kiezen om dingen van jou te kopen.

Hier is het ‘geheim’: Marketing gaat alleen over PROBLEMEN en OPLOSSINGEN. De reden dat mensen actie ondernemen tegen IETS is omdat ze een probleem hebben dat ze willen oplossen.

En dat geldt helemaal voor de basis:
Mensen hebben honger (probleem), dus eten ze (oplossing) om de honger te verlichten. Mensen zijn moe (probleem), dus ze slapen (oplossing) om zich te ontdoen van de vermoeidheid. Dezelfde PROBLEEM- en OPLOSSINGSFACTOREN komen in het spel wanneer mensen iets kopen.

Probleem: overgewicht
Oplossing: Koop pillen voor gewichtsverlies of een dieetgids

Probleem: brak
Oplossing: koop een online-handleiding voor het maken van geld of neem een lening

Probleem: verslaafd aan roken
Oplossing: Koop nicotinepleisters of ecigs

Probleem: Kan mijn maat niet verslaan op golf
Oplossing: Koop een nieuwe driver

Jouw taak als marketeer is om mensen te vinden met een probleem of idealiter meerdere problemen. Bied hen vervolgens een product / producten aan die hun problemen zullen oplossen.

Verrassend genoeg weten de meeste mensen gewoon niet wat de oplossing voor hun problemen is. Of misschien realistischer hebben ze een idee, maar ze willen dat iemand anders de beslissing voor hen neemt en hen vertelt “doe dit en je zult dat bereiken”, zodat ze zelf geen moeilijke beslissingen hoeven te nemen.

Dus marketing is gewoon een uitwisseling van waarde.
Ze hebben een probleem.
Je hebt een oplossing.
Je geeft ze die oplossing.
Ze betalen je ervoor.
Zo simpel is het.

Maar het wordt vaak volledig over het hoofd gezien en genegeerd.
Dat is ALLE marketing in online en offline.
Begin niet door op zoek te gaan naar producten die je kunt promoten.
Begin niet door op zoek te gaan naar systemen om te volgen.
Begin niet door op zoek te gaan naar methoden om geld te verdienen.

Begin met zoeken naar mensen met problemen.
Begrijp hun problemen en WAAROM het een probleem is.
Begrijp wat de gevolgen van dat probleem voor hen zijn.
Zoek dan naar de oplossing voor hen.
En zoek een manier om deze mensen die oplossing te bieden.

Wat Zorgt Ervoor Dat Mensen Van  Je Kopen

Nu weet je dus van problemen en oplossingen. Maar je bent niet de enige die oplossingen biedt op het internet.

Zowat elk probleem dat je kunt vinden, zal er al veel andere mensen zijn die deze oplossing aanbieden. Dus hoe overtuig je ze ervan om bij JOU te kopen en niet bij anderen?

Dit kan op twee manieren:

  1. Vertrouwen
  2. Autoriteit

Als je iemand jou kunt laten vertrouwen en laat zien dat jij een relatieve autoriteit bent  in vergelijking met hen, zullen ze bij jou kopen.

Laten we duidelijk zijn:

Je hoeft GEEN expert ter wereld te zijn om een ​​”autoriteit” te zijn. Je hoeft alleen maar iets meer te weten dan de persoon aan wie je marketing doet. Het gaat erom dat je je publiek kent. Als je een beginneling bent die experts probeert te vermarkten, zou het zelfmoord zijn.Maar als je ergens tussenin zit, kun je de nieuwelingen op de markt brengen en nog steeds als een autoriteit voor hen worden gezien.

Er zijn veel manieren om iemand je te laten vertrouwen:

  • Probleemoplossende content aanbieden, vooraf en gratis, zonder er iets voor terug te vragen. Laat zien dat je legitiem bent en goed geïnformeerd over een onderwerp.
  • Eerlijk zijn en niet proberen ze te misleiden. Een bewaker voor hen zijn en hen in de goede richting sturen.
  • Hen helpen om veel voorkomende valkuilen of oplichting te voorkomen die ze tegen kunnen komen. Pronken met je persoonlijkheid en karakter. Laat zien dat je GELIJKWAARDIG aan hen bent of in dezelfde situaties bent geweest.

Het resultaat hiervan:

Het creëert een goede wil tussen jou en je bezoeker. Je lijkt geloofwaardig. En mensen vinden jou leuk. En als je iemand leuk vindt, vertrouw je ze. Op deze manier laat je mensen van je kopen via andere marketeers die vergelijkbare oplossingen aanbieden.

De Angst Van Verkopen

Ben je bang om te verkopen?

Maak je geen zorgen, dit is iets voor iedereen die nieuw is in marketingervaringen om mee te beginnen.

En dit is waarom:

Verkopen heeft hieraan een stigma verbonden. Het is bijna een slecht woord. Omdat we waarschijnlijk verkopen met slijmerige autoverkoper associëren of opdringerige jongens van deur tot deur die wat onzin proberen te verkopen die we niet willen. We zien het als “iemand afranselen” om ons geld te geven. Mogelijk voor iets dat ze niet echt nodig hebben.

Maar dit is de realiteit:

Verkoop hoeft GEEN van deze dingen te zijn. Als het goed is gedaan, is verkopen NIET slecht. Verkopen helpt mensen met een PROBLEEM. Wat jij in de verkoop hebt, is de OPLOSSING die ze nodig hebben omdat de meeste mensen zich er niet van bewust zijn wat de oplossingen voor hun problemen nu zijn. Zij hebben jou nodig om ze dit te leren zodat ze die beslissing voor zichzelf kunnen maken.

Het gaat er NIET om ze boven hun hoofd te slaan en ze onder druk te zetten totdat ze toegeven. Het gaat erom ze op te leiden zodat ze de juiste keuzes voor zichzelf kunnen maken. Je zou niet moeten proberen te verkopen aan iedereen. Niet iedereen is goed geschikt voor jouw product. Niet iedereen heeft een probleem dat jouw product oplost.

Je moet ALLEEN proberen te verkopen aan mensen die een probleem hebben. En wie het probleem heeft, kan dit door jouw product oplossen. Door dat te doen, doe je hen een GROTE gunst. Je maakt hun leven beter.

Denk er over na… Wanneer mensen een probleem in hun leven hebben, zijn ze niet gelukkig. Het is tenslotte een PROBLEEM en we willen allemaal dat onze problemen worden opgelost.

Dus als jij de persoon bent die hen de OPLOSSING kan geven en hun leven ten goede verandert, doe je ze enorm veel plezier.

Door ze jouw product NIET aan te bieden, terwijl dat de oplossing is voor hun probleem, ben je juist wreed. Ze willen toch hun probleem opgelost hebben? En jij hebt de oplossing, toch?

Het is dus jouw morele plicht om hen te helpen inzien dat jij hun probleem op kan lossen. Anders heb je ze gefaald.

Dat is jouw taak als marketeer. Om mensen met problemen te vinden.

Vind de oplossing en informeer de persoon over hoe jouw product dat probleem oplost zodat ze de weloverwogen beslissing kunnen nemen om het te kopen en hun leven verbeteren.

Het is een win-winsituatie. Hun probleem wordt opgelost en jij krijgt wat geld van de verkoop.

Een van de grootste verkopers aller tijden, Zig Ziglar, heeft me het volgende geleerd:

Denk aan een product dat je 1 jaar geleden aan iemand hebt verkocht, ervan uitgaande dat dit een product was wat ze nodig hadden en het een probleem oploste dat ze hadden.
Hebben ze het product nog steeds? Hebben ze er nog steeds profijt van?

Je hebt op beide vragen hopelijk JA geantwoord.

Heb je nu nog steeds de commissie of het geld dat je hebt gemaakt met die verkoop? Tenzij je een cheapskate bent, is het antwoord waarschijnlijk NEE. Je hebt het al uitgegeven. Dus wie is de echte winnaar?

Ik denk dat je zult zien dat het de persoon is die het product heeft gekocht en niet jij. Ze krijgen een veel langer en beter voordeel van de verkoop dan jij. Voel je je nog steeds schuldig of slecht over verkopen? Ik hoop het niet, want als het goed wordt gedaan, is het een ZEER goed ding om te doen.

Het “Maar Ik Ben Geen Deskundige” Dilemma

Een van de grootste ‘problemen’ die mensen hebben, is dat ze zich druk maken over dat ze geen expert zijn op een bepaald gebied om deze niche te betreden.

Dit is goed nieuws voor jou:

Dat hoeft niet zo te zijn. Zeker niet de nummer 1 op het gebied van dit onderwerp. Je hoeft alleen maar iets meer te weten dan de persoon aan wie je marketing doet. Dus nieuwelingen proberen de experts niet op de markt te brengen. Vind iets waar je kennis op de midlevel over hebt en de nieuwkomers op de markt brengen. Of als er iets is dat je veel weet over markt voor mensen uit het middensegment.

Zoals Glenn Allsop van ViperChill zei:

“In plaats van zitten en wachten op iemand anders om je te ridden … ridder jezelf”

Dit is zo waar als maar kan. Niemand zal je een expert gaan noemen, dus doe het zelf. Je bent al een relatieve expert op veel onderwerpen.

Je hebt ervaring met bijvoorbeeld…

  • Een hobby
  • Een vaardigheid
  • Een carrière / baan
  • Een passie
  • Een interesse
  • Een probleem waarmee je geconfronteerd wordt (d) in je leven

Je weet zeker meer over bepaalde onderwerpen dan de gemiddelde persoon. Als je bereid bent om te leren terwijl je begint, zal je snel meer weten dan nu. Zelfs met slechts 3 maanden studie over een onderwerp zou je een relatieve expert kunnen zijn in vergelijking met de gemiddelde persoon. Het is echt niet nodig om een wereldexpert te zijn om deel te nemen aan een niche. Ken gewoon je doelgroep en doe marketing aan hen.

Conclusie

Dus nu weet je dat het begrijpen van basis marketingprincipes alles is wat je nodig hebt om online te slagen. Dat het tot stand brengen van vertrouwen en autoriteit is wat mensen van jou laat kopen. Dat jij het het aan je bezoekers verplicht bentom hen het product te verkopen dat hun problemen oplost. En dat je geen expert hoeft te zijn om mensen online op de markt te brengen zolang je gewoon meer weet dan zij.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *