Slimme Manieren Om SEO Verkeer Te Ontvangen

Slimme Manieren Om SEO Verkeer Te Ontvangen

Wil je hoger in de zoekmachines komen en passief verkeer genereren, maar geen idee hoe? Ben je bang dat wat je ook doet meer schade aan je site toebrengt dan goed? Heb je al geprobeerd je rang te verhogen, maar kan je gewoon niet bij die eerste pagina komen? Ik ken dat gevoel maar al te goed.

Als je niet rankt, krijg je geen bezoekers (verkeer). Je site maakt geen geld en je wordt nooit een fulltime online marketeer.

Maar maak je geen zorgen…

In deze post leer je hoe je SEO kunt gebruiken om veel verkeer naar jouw site te leiden. Van de basis van zoekwoordonderzoek en on-page SEO tot het soort links om te bouwen naar hoe je de ranglijst van je concurrenten steelt.

SEO op de Juiste Manier Doen Voor je Site

Denk je erover om een nichewebsite te maken of heb je er een die niet goed presteert in organische zoekresultaten? Zo ja, dan moet je misschien terug naar de basis. De basis van zoekmachineoptimalisatie (SEO).

In deze post gaan we kijken naar vier ingrediënten die de perfecte SEO-strategie vormen, en hoe jouw SEO-strategie kan helpen om vorm te geven aan alles wat je doet voor jouw nichewebsite. Net als bij elk ander geweldig recept, onthoud dat je een ingrediënt niet mag weglaten en dezelfde heerlijke resultaten mag verwachten!

De vier ingrediënten om te volgen zijn essentieel, dus niets overslaan!

Vind de beste zoektermen om jouw niche te domineren

Laten we beginnen met trefwoordonderzoek. Trefwoordonderzoek kan je helpen in elk stadium van het eigendom van een niche-website. Want wie wil geen potentiële lijst van meer dan 800 zoekwoorden gerelateerd aan hun niche?

Laten we beginnen door een account te maken op KWFinder.

Wanneer je een account hebt kun je beginnen met je zoekwoorden te vinden. Vul de term in, kies het land en de taal en druk op zoeken. Vervolgens kom je op een pagina met allerlei gerelateerde woorden waar mensen op zoeken. Wanneer je de woorden aanvinkt aan de linker kant, kun je vervolgens rechtsonder kiezen om deze te exporteren naar een CSV bestand.

In deze spreadsheet behoud ik het trefwoord en Gem. Maandelijkse zoekopdrachten en de CPC en verwijder de rest. Vervolgens labeer ik een nieuwe kolom met de naam Plan en sorteer ik de spreadsheet om eerst de meest gezochte zoekwoorden weer te geven. Vanaf hier vind ik het leuk om snel te beoordelen wat ik kan doen met elk zoekwoord dat nauw verwant is met mijn niche. In mijn gedachten zijn er een paar opties:

  • Maak specifieke inhoudstypen, inclusief blogpost, bronpagina, video, podcast, magneet, e-boek, enz.
  • Maak een fysiek, digitaal of informatieproduct.
  • Zoek affiliate producten.

Wat leer je van deze oefening als je een nieuwe niche-website maakt? Je krijgt een hoop inspiratie in de manier waarop je je nichewebsite gaat creëren en er inkomsten mee gaat genereren. Of je zult ontdekken dat je niet zo geïnteresseerd bent in het onderwerp als je dacht, en je gaat verder met een ander nichegerelateerd onderwerp.

Als je al een niche-website over dit onderwerp hebt, maar je hebt vastgehouden aan wat je er later mee moet doen, zou je wat nieuwe inspiratie moeten krijgen van deze oefening. Je moet meer ideeën hebben over welke inhoud je moet maken, welke producten je wilt maken of welke affiliate producten je wilt promoten.

Voor degenen die nog geen domein hebben gekocht, kan je je nieuwe lijst met zoekwoorden gebruiken om een geweldige domeinnaam voor je nieuwe niche-website te vinden.

Maak content dat jouw website ranked voor de top zoekwoorden in jouw niche

Tijdens het invullen van de kolom Plan van je zoekwoordonderzoekspreadsheet, zou je met veel ideeën voor content moeten komen. Waarom is dit zo belangrijk? Omdat je waarschijnlijk daar zit met een lijst van 800 trefwoorden. Je gaat je startpagina niet rangschikken voor honderden zoekwoorden. Je kunt echter een stukje inhoud maken voor elk van de topzoekwoorden en die inhoudstypen optimaliseren om te rangschikken in de zoekresultaten. Vervolgens kan je website als een geheel worden gerangschikt voor honderden zoekwoorden.

De volgende stap is leren hoe je inhoud kunt maken voor niches waar je niet bekend mee bent. Organiseer vervolgens je ideeën en ontwikkel ze.

Groei je e-maillijst met een lead magneet

Als je van plan bent een e-maillijst samen te stellen en aan deze te verkopen, wil je eerst je leidende magneet maken.

De meeste mensen gaan bloggen en verkeer naar hun website genereren, maar al het verkeer zal op de lange duur niets opleveren als je hun e-mailadressen niet krijgt. Wat heeft dit met SEO te maken? Als je vanaf het begin een magneet op je website hebt, kun je tijdens het samenstellen van je lijst veel geweldige interne links naar hun squeeze-pagina’s maken. En als het een grote leidende magneet is, zullen anderen er ook naar linken.

Voor een origami-website is de eerste magneet misschien een gids voor het selecteren van het beste origamipapier voor je projecten. Weet je nog hoe we origami-papier als affiliate producten hebben gemarkeerd in de kolom Plan van de spreadsheet voor zoekwoordonderzoek? We gaan een zoekwoord gebruiken dat naar schatting 18.100 zoekopdrachten per maand genereert en een leadmagneet maken die is geoptimaliseerd voor dat zoekwoord dat mensen linkt aan origami-papier dat wordt verkocht op Amazon en door andere leveranciers met partnerprogramma’s.

Wat heeft dit met SEO te maken?
SEO + leadgeneratie + opbrengstgeneratie = niche-websitewinst.

Bouw niche autoriteit met pijlerrpagina’s (Pillar Pages)

Pijlerpagina’s zijn de pagina’s op je website die bezoekers naar specifieke stukken met thematische inhoud leiden. Als je bijvoorbeeld veel inhoud wilt maken over het maken van origamidieren, wil je dat een pijlerpagina al die artikelen bevat. Voor sommige niches kan een FAQ-pagina ook een geweldige pijlerpagina zijn.

Je kunt zien hoe verschillende inhoudsdelen met elkaar zijn verbonden via de FAQ pagina. Wat heeft dit met SEO te maken? Pijlerpagina’s vormen een geweldig linkaas. Bovendien bieden ze geweldige interne links naar je berichten.

Rangschik al je niche keywords met blogposts

Zodra je jouw lead magneet- en pijlerpagina-concepten hebt uitgewerkt, kunt u beslissen welke inhoud u als eerste wilt maken. Je kunt beginnen met je artikelen of video’s over het maken van specifieke origami-dieren op basis van de zinsdeelzinnen die de meeste gemiddelde zoekopdrachten per maand hadden.

Je kunt de hulpprogramma’s die in dit bericht worden voorgesteld gebruiken om geweldige berichttitels te maken voor elk van jouw hoofdzinnen voor zoekwoorden.

Elk van die stukjes inhoud heeft een opt-in voor je gids om origami-papier te kopen, iets wat een aspirant origami-liefhebber moet kopen. Elk how-to-stuk wordt gekoppeld aan jouw pijlerpagina. En elk how-to-stuk zal teruggaan naar jouw pijlerpagina.

Wat heeft dit met SEO te maken? Je bouwt grote stukken inhoud op voor bepaalde zoekwoorden en je bouwt geweldige interne links op naar en van elk.

Geld verdienen met affiliate-rijke hulppagina’s

Ergens in je zoekwoordenlijst moet er een geweldige zoekwoordcombinatie zijn die kan worden gebruikt voor je bronpagina. Jouw bronpagina is degene die je linkt naar alle gelieerde producten die bij jouw niche passen. Je kunt bijvoorbeeld kijken naar het sleutelwoord dat je hebt gebruikt voor een e-boek, Hoe Maak Je Origami, en er een bronnenpagina van maken.

Wat heeft dit met SEO te maken? Je gebruikt een zoekwoord in een zinsdeel dat, als je een goede positie bekleedt, je heel veel verkeer naar een pagina met veel potentieel voor affiliate verdiensten zal brengen. Nogmaals, SEO + inkomsten genereren = niche website winnen.

Je content optimalseren voor zoekwoorden zodat zoekmachines weten waar jouw pagina’s over gaan

Elke post of pagina op je website moet worden geoptimaliseerd voor zoekmachines. Gelukkig is het niet zo moeilijk als je denkt dat het is. Begin met je zoekwoordonderzoekspreadsheet bij de hand te hebben. Als je een WordPress-website (zelf gehost) hebt, download en installeer je de Yoast WordPress SEO-plug-in. Zodra je dit hebt gedaan, ga je naar het Zoekweergave-item onder het SEO-menu in je dashboard.

Zoek vervolgens op elke post of pagina die je maakt naar de WordPress SEO-instellingen. Gebruik dit om je inhoud en pagina’s te analyseren voor de specifieke zoekwoorden die je target en om jouw SEO-instellingen te configureren.

Het doel is om je hoofdzoekwoord in je SEO-titel en metabeschrijving te plaatsen. Het zinsdeelzoekwoord moet in de eerste alinea, de laatste alinea en natuurlijk overal in je inhoud in elke post of pagina. Je moet ook minimaal één afbeelding op elke post of pagina hebben en in die afbeelding moet jouw zoekwoordgroep staan in de bestandsnaam en de ALT-tekst.

SEO Zoekwoord is Content

Het zoekwoord van deze afbeelding is Content

Voor degenen die de WordPress-software niet gebruiken in je eigen domein, moet je manieren vinden om jouw pagina’s voor SEO te optimaliseren. Gelukkig kan je zelfs op de eenvoudigste platforms een titel voor je website en elk van je pagina’s invoeren. Dit zijn jouw SEO-titels voor je startpagina en individuele berichten of pagina’s. Je kunt dan je belangrijkste zinsdeel gebruiken zoals vermeld in je inhoud en in de bestandsnamen van afbeeldingen die je uploadt. Natuurlijk adviseer ik altijd om naar WordPress-software op je eigen domein te gaan, gecombineerd met een SEO-geoptimaliseerd en responsief thema voor de best mogelijke SEO.

Promoot jouw niche website voor meer verkeer en kwalitatieve backlinks

Zodra je jouw nichewebsite hebt gebouwd en geoptimaliseerd, ben je klaar om je nichewebsite te promoten. Ik weet dat je verwachtte dat linkbuilding de volgende logische stap zou zijn na optimalisatie, maar het mooie is dat als je je richt op het promoten van je nichewebsite, je tijdens het proces links opbouwt. Op de goede manier!

Bouw social media profielen voor extra zichtbaarheid

Je kunt beginnen met de eenvoudigste vorm van promotie: sociale netwerken. KnowEm biedt een gratis zoekopdracht waarmee je kunt achterhalen of de naam van jouw niche-website beschikbaar is op de grootste social media netwerken.

KnowEm is het beste voor Social Media SEO checks

Overal waar je er een beschikbaar ziet, betekent dat je de exacte naam die je zoekt als je gebruikersnaam kunt krijgen, zoals twitter.com/jouwgebruikernaam. Overal waar je de doorgestreepte pagina ziet, betekent dit dat je jouw gebruikersnaam een beetje moet wijzigen. Op de meeste van deze sociale netwerken kun je een profiel maken met een link naar je hoofdsite. Je hebt waarschijnlijk alleen tijd om de belangrijkste sociale profielen voor je site op te bouwen, zoals Facebook, Twitter en YouTube, maar je kunt nog steeds die profielen en koppelingen bouwen om de zichtbaarheid van je website te vergroten. KnowEm kan je per categorie naar honderden verwijzen.

KnowEm Zoekresultaten Per Categorie

Indien je hier geen tijd voor hebt heeft KnowEm verschilende pakketten om dit vóór je te doen.

Krijg verkeer van social media groepen

Er is een groot verschil tussen het maken van veel profielen op sociale netwerken voor backlinks en daadwerkelijk netwerken op sociale media. De eerste helpt je bij het aanleggen van links. Met dit laatste kan je autoriteit en verkeer opbouwen, wat leidt tot een grotere e-maillijst en meer affiliate-verkopen. Facebook, LinkedIn en Google+ bieden allemaal iets waarmee je je niche-website kunt promoten, zelfs als je 0 volgers hebt. Dat iets zijn groepen.

Facebook Groepen Gebruiken Voor SEO

Afhankelijk van je niche, zou je enkele groepen op elk van deze netwerken moeten vinden waar je je bij kunt aansluiten en uiteindelijk manieren vinden om jouw nichewebsite te promoten. Controleer eerst de groepsregels om te zien of ze je toestaan links te delen en zorg ervoor dat de mensen die links in de groep delen betrokkenheid krijgen.

Een groep dat gewoon een groot spamfest is, zal je geen verkeer bezorgen. Zodra je ziet dat de groep linkvriendelijk is en dat mensen zich daadwerkelijk bezighouden met de links, zoek je naar manieren om de inhoud van jouw niche-website op een natuurlijke manier te promoten.

Doe dit door nieuwe inhoud te delen met de groep of door vragen in de groep te beantwoorden met jouw content. Merk op dat de SEO-waarde in de links die je binnen groepen opbouwt 0 is. Waar je voor gaat is verkeer dat hopelijk zal leiden tot meer sociale delen van je inhoud en meer links naar jouw inhoud door anderen met vergelijkbare nichewebsites.

Krijg bezoekers (en links) door makkelijke antwoorden te geven

Wil je wat directe verkeersboosters? Stel Google Alerts in voor vragen over jouw gebied die je kunt beantwoorden met inhoud van je website volgens de stappen in dit bericht. Deze waarschuwingen zullen vragen aan je inbox leveren die je kan beantwoorden met links terug naar je inhoud.

Nogmaals, de SEO-waarde in veel van de links die u bouwt op Q & A-netwerken en fora is minimaal. Het is de mogelijkheid om verkeer terug te brengen naar jouw nichewebsite, wat hier het belangrijkste doel is. Dat verkeer zal hopelijk leiden tot meer sociale aandelen en meer links.

Vind de beste backlinks van jouw concurrentie en ‘steel’ hun rankings

Gebruik een populaire SEO-tool (Moz, Ahrefs, SEO PowerSuite, CognitiveSEO, etc.) om de backlinks van je concurrenten te onderzoeken. Dit zijn de websites die op de eerste pagina met zoekresultaten staan voor de belangrijkste zoekwoorden die je target met jouw niche-website. Gebruik jouw SEO-tool om de backlinks te sorteren op de sterkste autoriteit of de hoogste kwaliteit. Dit onderzoek zal onthullen hoe je concurrenten tot de eerste pagina met zoekresultaten kwamen. Mogelijk zie je dat ze veel links bevatten van sociale profielen, zeer relevante forums, gastberichten, bronpagina’s en andere typen sites.

Maak jezelf vertrouwd met wat je niet zou moeten doen als het gaat om linkbuilding. Zoek vervolgens de beste links van je concurrenten en zoek uit hoe jij ze kunt krijgen. Het kan zijn door het indienen van content, het creëren van een geweldige bron op je website, of een eenvoudig linkverzoek. Wat je ook doet, je moet ervoor zorgen dat het beter is dan je concurrent.

  • Je moet betere (maar nog steeds relevante) sites vinden om gastenposts bij te dragen.
  • Je moet betere gastpost-inhoud maken.
  • Je moet betere bronnen creëren op je website.
  • Je moet een reden hebben om naar je website te linken die beter is dan jouw concurrenten om jouw linkverzoek te gebruiken.

Of je moet weten hoe je links zonder inhoud kunt maken om je concurrent te verslaan tijdens het zoeken, moet je je concurrent op alle mogelijke manieren verslaan.

Zal het tijd kosten?

Ja.

Is het de moeite waard?

Absoluut!

Veilige Linkbuilding

(Zodat je site op de langetermijn rankt en verkeer krijgt)

Linkbuilding is vandaag de dag niet meer wat het vroeger was. Soms lijkt het zelfs gevaarlijk.

Terwijl de Googlebot rondsnuffelt en zelfs berichten plaatst voor links die dood verklaard is, zijn er dan nog veilige manieren om links op te bouwen? Ja.

Veel van die technieken voor linkbuilding kunnen vooral goed werken voor partners. Dus zet een kopje koffie, pak pen en papier en laat me je door de strategie en het plan van een partner voor linkbuilding leiden. Aan het einde weet je alles over het bouwen van hoogwaardige, langdurige, winstgevende links voor jouw bedrijf.

Bouw alleen kwalitatieve links (van sites die we niet later hoeven te verwijderen)

Meer is niet altijd beter, vooral met links. J zal een veel betere kans hebben om voordelen op de lange termijn van je site te zien als je vanaf het begin goede links opbouwt. Goedkope links werken mogelijk enkele maanden, maar je loopt een zeer hoog risico om ze een paar maanden daarna gewoon te moeten afkeuren. Je loopt ook het risico dat je al je inkomsten in tweeën snijdt, gewoon omdat je ongeduldig en slordig bent geworden met je linkbuilding.

Bouw alleen relevante links (dus contextueel)

Hierop zijn uitzonderingen, zoals als je een link kunt plaatsen op een enorme, superhoge autoriteitssite, maar ze zijn zeldzaam. Toch zijn er een paar SEO-gurus die aangeven dat links niet relevant hoeven te zijn. Ik ben niet een van hen. Zelfs als je nu no weg kunt komen met irrelevante links, zijn ze sowieso onbruikbaar door de volgende update.

Naarmate Google slimmer en slimmer wordt en steeds strenger over de sites die ze rangschikken, zullen ze manieren moeten blijven vinden om tweederangs sites en hun tweederangs linkbuilding uit te schakelen. Dus concentreer je inspanningen op relevante links. Als er een paar ‘irrelevante’ links plaatsvinden, is alles goed. Maar richt je aandacht op de relevante.

Bouw een mix van verschillende soorten links

Dit is super belangrijk. Het kan je echt redden. Het is bijna een gegarandeerde manier om te worden uitgesloten voor een onnatuurlijk linkprofiel als al je links afkomstig zijn van, bijvoorbeeld, blogs. Dus doe het niet.

Wat is een perfect profiel voor linkbuilding?

Er is geen perfect voorbeeld, maar hier is iets om naar te streven:

  • 15% blog reacties.
  • 10% gastberichten. Totaal 25%
  • 10% directorykoppelingen. Totaal 35%
  • 20% sociale medialinks. Totaal 55%
  • 10% weblog-links. Totaal 65%
  • 20% koppelingen naar inhoud, apps of hulpmiddelen op je site. Totaal 85%
  • 5% betaalde links. Totaal 90%
  • 10% forumlinks. Totaal 100%

Dat is niet de exacte combinatie van links die je specifieke site moet hebben, maar het illustreert het punt: bouw niet slechts één soort link. Je hebt ten minste vijf verschillende tactieken voor het maken van links nodig die je regelmatig gebruikt. Dit kan een beetje frustrerend zijn, want zodra je een effectieve, gemakkelijke manier vindt om links op te bouwen, wil je er graag naartoe gaan.

Doe het niet.

Varieer je links. Het is een van de beste link-building verzekering en algoritme update-bescherming die je kunt kopen. Ik heb het op de harde manier geleerd.

Linkbuilding Tactieken: Dit is Hoe ik Het Doe…

  • Zie waar concurrenten hun links krijgen
  • Bepaal van welke kwaliteit van de site je bereid bent links te krijgen
  • Gebruik sociale media
  • Gebruik video
  • Gebruik blogcommentaar
  • Gebruik gast posting
  • Maak gekke geweldige inhoud, waaronder round-ups, infographics, online tools en controversiële inhoud
  • Master outreach
  • Zoek bronpagina’s

Bekijk waar jouw concurrenten hun links plaatsen

Probeer niet elke concurrent te analyseren. Het duurt te lang. Analyseer niet meer dan vijf per keer, anders val je in de val, dood je meer relaties dan wat dan ook – eindeloze educatie en analyse zonder actie.

Hier is nog een tip: onderzoek de linkprofielen van je concurrenten die de meeste White Hat SEO doen. Er zijn een hele reeks tools die een uitstekende analyse van concurrenten mogelijk maken, waaronder Moz, SEMRush, SEO Profiler, Majestic SEO en AHREFs.

BacklinkWatch.com geeft je ook een gedetailleerd overzicht van de backlinks van een concurrent en laat je sorteren op ankertekst, verwijzende domeinen en meer. Je kunt wat je vindt in een Excel-bestand downloaden. Het is zelfs gratis en waarschijnlijk een van de gemakkelijkste backlink-tools van concurrenten om te gebruiken.

Bepaal welke kwaliteit je van een site wilt krijgen

Hier beslis je over je normen. Hoewel je waarschijnlijk niet zal beslissen om backlinks te plaatsen op elke site die je tegenkomt, moet je wel definiëren wat de minimale kwaliteit is die je accepteert. Als je hier een regel voor hebt, bespaar je tijd bij het analyseren en vinden van sites en voorkom je dat je lui wordt en dat je gewoon een link toevoegt omdat het een snel succes is.

We hebben nog steeds een paginarangschikking als manier om te meten hoe goed of belangrijk sites zijn, maar de meeste SEO-gurus zullen je vertellen dat de dagen van de paginarangschikking voorbij zijn. Nu volgen we “autoriteit”, wat veel gehaaster is en minder meetbaar dan paginarangschikking.

Hier zijn enkele standaardstatistieken om naar te kijken wanneer je beslist hoe jouw link van minimale kwaliteit eruit zal zien, of wanneer je een link evalueert:

  1. Wat is de Alexa-rang? Dit is nauwelijks een correcte meting hoe waardevol een site is, maar het is een begin.
  2. Aanwezigheid op sociale media: Facebook-likes, Twitter-volgers, Google-pluspunten, misschien YouTube-subscribers.
  3. Zijn er voor de hand liggende Blackhat-technieken aan de gang waarvan ze binnenkort kunnen worden gestoken? Hebben ze veel pagina’s met weinig inhoud of slechte inhoud. Veel typefouten? Verbroken links? Pagina’s die niet zijn bijgewerkt in meer dan twee jaar?
  4. Hoeveel binnenkomende links hebben ze van eersteklas of zelfs tweederangs sites die je herkent?
  5. Zitten ze op zoek naar een van hun artikeltitels of zoeken ze naar hun URL? Als ze dat niet doen, krijgen ze een handmatige boete of iets dergelijks. Dat betekent dat je niet eens wilt nadenken over het verkrijgen van een link van hen.

Gebruik Social Media

Het bouwen van links op sociale media is echt eenvoudig. Volg gewoon alle basisregels:

Promoot je inhoud slechts ongeveer 20% van de tijd. De rest van de tijd praat je met mensen of stel je hoogwaardige inhoud samen. Er zijn nog steeds tools voor het ontwikkelen van social media-links beschikbaar, zoals SocialADR. Er zijn zelfs geloofwaardige rapporten (http://www.techtoucan.com/socialadrreview-case-study-29727) dat ze werken. Je kunt waarschijnlijk licht wegkomen met een tool als deze ALS er niet meer dan 10% van je algehele links van komt. Maar dit is een grenslijnstrategie. Als je paranoïde bent over een penalty, vermijd het.

Houd er rekening mee dat er andere redenen zijn om links op sociale media te maken dan alleen om je positie in Google of Bing te vergroten. In het ideale geval wil je koppelingen maken die echt verkeer naar je site leiden. Waarom doe je dit? Als je ooit je ranking in de zoekmachine verliest, heb je op zijn minst wat verkeer van sociale media.

Gebruik Video

We zijn allemaal zo geobsedeerd door Google-zoekopdrachten, maar we vergeten de op één na grootste zoekmachine: YouTube. Video is zo effectief dat sommige affiliates niet eens de moeite nemen om een website te bouwen – ze bouwen gewoon een YouTube-kanaal. Als je niet ten minste een deel van je inhoud in video’s verandert, zet je dit op je to-do lijst.

Omdat YouTube en video’s zo’n groot onderwerp zijn, kunnen we nauwelijks lanfs de oppervlakte schaven. Er is ook een manier om een annotatie toe te voegen met de naam ‘websiteannotatie’ of een ‘externe annotatie’ om mensen rechtstreeks naar jouw website te leiden. Je kunt natuurlijk ook links toevoegen in je videobeschrijvingen.

Gebruik blog reacties

Blogcommentaar is een geweldige manier om links te maken, maar je wilt niet dat meer dan 20-25% van je totale links afkomstig zijn van blogs. Dat gezegd hebbende, blogcommentaar is een redelijk snelle manier om links te krijgen van extreem hoogwaardige niche-sites. Zie dit recente bericht dat ik schreef over blogcommentaar voor meer informatie.

Gebruik gastenblogs

Iedereen kent gastberichten als een linkbuilding-tactiek. Bijna iedereen weet dat Matt Cutts deze linkbuilding-tactiek zo dood heeft verklaard dat hij zei dat het tijd was om er een vork in te steken. Ondanks dat oordeel publiceren nog steeds duizenden marketeers elke dag gastposts, waaronder mensen als Neil Patel. Gastblogs worden meestal gebruikt om reputatie op te bouwen en voor het stroompje van verkeer dat ze creëren, maar eerlijk gezegd zijn er nog steeds enkele voordelen om links te bouwen.

Als je deze techniek wilt gebruiken, volg je deze regels:

  • Plaats alleen op sites van hoge kwaliteit in je niche, of nauw verwant aan je niche.
  • Overlaad je ankertekst niet te veel. Let op de afwezigheid van zoekwoorden in de ankertekst.

Maak bizar goede content

Inclusief round-ups, infographics, online tools en controversiële content. Dit is de manier van de slimme partner om links te bouwen. Je kunt het vooral goed doen met ‘round-up’-berichten waarbij je 10-12-experts een vraag stelt en hun antwoorden vervolgens in één lange blog post plaatst.

Je krijgt waarschijnlijk op zijn minst een paar backlinks van hun sites en mogelijk wat aandacht van de sociale media. Hier is echter een trucje voor. Als je net begint, probeer dan niet achter de mega-sterren van je niche aan te gaan. Ga op zoek naar mensen met een sociaal gehoor van ongeveer twee of drie keer zo groot als jij. Ze zullen eerder reageren op jou en ze zullen veel vaker naar je linken of je inhoud promoten.

Master Outreach

Dit is een van de meest waardevolle vaardigheden die iemand kan hebben. Bij outreach draait het in feite om het opbouwen en benutten van relaties, dus als de woorden ‘social media’ gewoon in je opkomt, snap je het.

Outreachen kan veel vormen aannemen. Een van de meest voorkomende vormen is wanneer je een geweldig stuk content maakt en vervolgens contact opneemt met mensen die geneigd zijn dergelijke inhoud te delen of te schrijven. Ook wel bekend als ‘influencers’.

Gebruik tools zoals BuzzSumo om influencers en content delers te vinden. Schrijf ze een korte e-mail met hun naam, de naam van hun website en voldoende informatie over hun site zodat ze weten dat je er echt omheen hebt gekeken en misschien zelfs 5 tot 10 minuten hebt besteed aan het lezen van hun inhoud. Als je dit proces versnelt en iedereen gewoon dezelfde e-mail verzendt, krijg je bijna geen antwoorden.

Het is de aanpassing en de tijd die het kost om de resultaten te behalen. Je kunt ook door middel van blogrolls outreachen. BuzzFeed heeft een leuke tool die je kansen voor links kan bieden. Wees voorzichtig met deze tactiek – houd blogroll-links tot 10% of minder van je totale inkomende links.

Dit is Wat ik Nooit Doe:

1. Defecte links gebruiken

Ik verwacht van ten minste één van jullie commentaar te krijgen voor het plaatsen van deze op de “do not do” lijst. Veel backlink-pro’s, zelfs die van Brian Dean, onderschrijven nog steeds deze tactiek. Maar het ruikt naar spam, en het heeft alle kenmerken van een techniek die uiteindelijk door een Google-update in de val gelopen zal worden. Dat komt omdat het stiekem is, het is niet gebaseerd op het voordeel van de gebruiker, en het betekent betalen voor links.

2. Betaalde links gebruiken

Kun je wegkomen met een paar hiervan? Waarschijnlijk. Zijn er nog steeds veel mensen die deze gebruiken? Zeker weten. Betekent dit dat het een goed idee is om je bedrijf te riskeren om betaalde links te kopen? Nee. Dat gezegd hebbende, zal je waarschijnlijk ten minste één van je concurrenten zien die minstens één betaalde link gebruikt.

3. Blog reviews kopen

Waarom niet? Omdat het een betaalde link is. Ook omdat elke site die recensies verkoopt, waarschijnlijk ook op andere manieren uitverkoopt.

4. Private Blog Networks (PBNs)

Ze hadden een geweldige run, maar Google heeft verschillende swipes gemaakt op privé-blognetwerken en gezien de verwoesting is het gewoon niet slim om deze te gebruiken.

5. Je ankerteksten over-optimaliseren

Het maakt niet uit wat voor soort links je aan het bouwen bent, verander je ankertekst zo veel als menselijk mogelijk is. Gebruik tools zoals Majestic SEO om ervoor te zorgen dat je linkprofiel gevarieerd blijft. Over-geoptimaliseerde linkbuilding is wat de Penguin update heeft veroorzaakt.

6. Automatische linkbuilding

Er is één duidelijke regel over link-building. Als het geautomatiseerd is, is het waarschijnlijk een slecht idee.

7. Links uitwisselen

Als je al een tijd op het internet aanwezig bent, weet je nog dat je tientallen, zo niet honderden e-mails van webmasters ontving waarvan je nog nooit had gehoord, waarbij ze aanbieden om links te ruilen. Ik heb recentelijk niet zoveel e-mails zoals dit gezien (bedankt, spamfilters) maar als je er wel een krijgt, verwijder die dan. Je wilt geen links ruilen met het soort sites dat deze tactiek nog steeds gebruikt.

Wat Is Negatieve SEO?

Negatieve SEO is wanneer iemand – een concurrent, of gewoon iemand die onnodig kwaadwillig is – een paar van de slechtste, meest Black Hat, gegarandeerd-om-gebanned-te-worden-koppeling-tactieken gebruikt… En ze toepast op jouw site.

Google probeerde een tijdlang te ontkennen dat negatieve SEO bestaat, maar er is gewoon te veel bewijs om het niet meer te ontkennen. Gelukkig is negatieve SEO uiterst zeldzaam, en zelfs als het je overkomt, heeft het Google-algoritme maatregelen getroffen die de schade die iemand kan toebrengen aan je site te verminderen.

Houd er ook rekening mee dat veel van wat mensen denken, negatief is. SEO is eigenlijk oude betaalde link-pakketten die ze enkele jaren geleden kochten en in hun gezicht explodeerde.

Wat lijkt op negatieve SEO kan ook gebeuren vanuit een huidige SEO-guru die probeert om je resultaten te “stimuleren”. Het kan ook gebeuren als je site is gehackt.

De waarheid is dat echte negatieve SEO vrij zeldzaam is. Maar dat betekent niet dat het nooit gebeurt, en sommige niches in affiliate marketing zijn zeer, zeer concurrerend. Alles is mogelijk. Dus hoewel ik niet aanraad om paranoïde te worden, blijf op de hoogte:

  • Controleer je linkprofiel regelmatig, ongeveer één keer per maand.
  • Leer de Google disavow tool kennen.
  • Lees dit artikel van Moz over negatieve SEO. Het geeft je een uitgebreid inzicht in wat het is, hoe het werkt en hoe ermee om te gaan. Dat artikel zal ook naar huis schrijven dat de overgrote meerderheid van ons geen zorgen hoeft te maken over negatieve SEO. Er zijn genoeg dingen die de moeite waard zijn om je zorgen over te maken, maar negatieve SEO staat erg laag op de lijst.

Rangschikking Van Je Concurrenten Stelen

Lang geleden zijn de tijden dat het bouwen van koppelingen voor je website als een gegevensinvoertaak voelde – het kopiëren en plakken van inhoud op artikelmarketing en online directorysites is nu verleden tijd. Dankzij het continue veranderende Google-algoritme dat sinds 2011 is uitgerold, worden marketeers en linkbuilders gedwongen legitieme inkomende links te verkrijgen zonder gamification.

Dit heeft gebruikers enorm geholpen, omdat inhoudloze content is verwijderd van zoekresultaten in ruil voor pagina’s van hoge kwaliteit. Nu komt het probleem: om backlinks van goede sites te krijgen, moet je out-of-the-box denken en creatief zijn.

Dit is waar link poaching in het spel komt. Dit soort linkbuilding-tactieken vereisen dat je backlinks van je concurrenten ‘mined’ en backlinks van jezelf op dezelfde pagina’s krijgt. Link poaching wordt het beste gedaan met de Moz Open Site Explorer, die een aantal van de meest uitgebreide gegevens van links bevat die beschikbaar zijn voor alle websites.

Wat heb je nodig?

  • Pagina’s van je website die je wilt rangschikken op de zoekmachines.
  • Een speciaal trefwoord dat je wilt optimaliseren voor de gekozen pagina’s van jouw site.
  • Gebruik KWFinder om te zoeken naar concurrerende zoekwoorden, dat wil zeggen een hoog gemiddeld maandelijks zoekvolume, lage concurrentie.
  • Toegang tot Open Site Explorer
  • Een spreadsheethulpmiddel om verzamelde informatie vast te leggen. Gebruik de spreadsheet-app op de Google Drive.

Het proces van Link Poaching

Eerst moet je je online concurrenten bepalen. Een snelle zoekopdracht op Google voor het doelzoekwoord van de pagina die je van plan bent te optimaliseren levert je ten minste drie resultaten op die je als concurrenten kunt beschouwen. Maak een lijst van de webpagina’s die op de eerste rij van je spreadsheet staan.

Nadat je de pagina’s van je concurrenten hebt genummerd voor het door jou gekozen zoekwoord, ga je naar Open Site Explorer en voer je de URL in van de classificatiepagina op de zoekbalk.

Je wordt bij het zoeken naar de resultatenpagina gebracht.

Klik op het tabblad Inkomende links om de backlinks van de pagina te bekijken.

Je kunt de backlinks van je concurrent bekijken op de kolom Title en URL of Linking Page.

De bovenkant van de lijst heeft normaal gesproken de meeste Page Authority, wat de vierde kolom is.

Hoe meer je door de lijst beweegt, hoe minder bevoegdheden de pagina zal hebben.

Nu je de gegevens bij de hand hebt, begint dit met het stropen (poaching) van de link.

Als je een website ziet uit de eerste kolom waarvan je een link wilt ophalen, klik je op de URL en zoek je naar hoe jouw concurrent een link van de site heeft verdiend.

Voorbeelden zijn

  • Blog reacties
  • Contextuele links binnen de body
  • Banner link in de zijbalk (sidebar) of voettekst (footer)
  • Resource/Tool/Bron link

Om de link veel gemakkelijker te vinden, kan je kijken naar de kolom Link Anchor Text om te zien welk trefwoord of URL werd gebruikt om terug te linken naar jouw concurrent. Kopieer de ankertekst, druk op CTRL + F en voer de tekst in om het anker te lokaliseren in de tekst van de pagina. Vermeld de URL’s die je van plan bent bij het verkrijgen van links van in je spreadsheet voor toekomstig gebruik. Hier kan je bepalen of je hetzelfde type koppeling kunt verdienen als dat van je concurrent op de pagina.

Blog reacties

Als de link een blogcommentaar is kun je reageren op het bericht en je link daar plaatsen. Houd er rekening mee dat je een zinvolle opmerking moet maken die de discussie doorstuurt of een goede vraag oproept gebaseerd op het artikel.

Daarom moet je eerst het bericht aandachtig lezen en een geweldige opmerking maken die ook smaakvol een link bevat naar je site. Als de site-eigenaren van mening zijn dat jouw opmerking relevant is voor de discussie, zullen ze deze goedkeuren samen met de backlink. Je moet echter terugkomen om te zien of je opmerkingen live gaan.

Hoewel blogreacties als een linkbuilding-tactiek normaal afkeurend is, hangt het er echt van af hoe je jezelf presenteert door je opmerkingen.

Dit is wat hoofd van Google webspam Matt Cutts te zeggen heeft met betrekking tot het gebruik van blogcommentaar als een manier om links te verkrijgen.

Contextuele links

Als de link een contextuele link is binnen de post body, kan het zijn dat het artikel een gastpost is of dat de auteur je concurrentsite heeft gebruikt als een bron op zijn of haar post.

Gastenblogs

Als de link is verkregen door middel van gastblogging, bestaat de kans dat de site meer bijdragers aan hun site accepteert. Bekijk het menu van de site als er een “Schrijf Voor Ons” -pagina is om te leren hoe je als gastblogger binnenkomt.

Lees deze uitgebreide gids van KISSmetrics als je nog niet bekend bent met gastenblogs.

Vanaf hier kun je een gastblog plaatsen en deze correct schrijven om je kansen te vergroten om op de site te verschijnen.

Echter, benader gast blogs niet met het doel om een link te krijgen (hoewel gastblogs je de mogelijkheid bieden voor een backlink naar jouw site), maar om jezelf te presenteren als een goed geïnformeerde persoon binnen jouw niche, die desalniettemin verkeer naar jouw site kan leiden als ze vinden je gastpost leuk.

Zijbalk of voettekst

Als je link wordt gevonden in de zijbalk of voettekst van de site of wordt opgenomen als een bron is het veel moeilijker om jouw link op deze manier te krijgen. Normaal gesproken, om dit soort links te verkrijgen, moet je de webmaster kennen. Nog belangrijker is dat de site-eigenaar je site leuk moet vinden vanwege de informatieve en nuttige inhoud. Je kunt echter beginnen met het contact met de site-eigenaren door hen een e-mail te sturen via de contactpagina van hun site.

Een goede template

Dit is een template die je kunt gebruiken om een site-eigenaar te contacten:

Hallo, [naam van site-eigenaar]!
Ik zag een pagina op je site [site URL waar de link van de concurrent is gevonden] en ik zie dat je geïnteresseerd bent in websites die [beschrijf de niche van je concurrent, die vergelijkbaar moet zijn met die van jou] bieden.
Dat gezegd hebbende, zou ik graag willen dat je mijn site [de URL van jouw site] bezoekt, waar ik de eigenaar van ben. Ik ben ervan overtuigd dat onze site kan worden gebruikt als een bron op je site, die jouw bezoekers moet helpen meer te weten te komen over [je niche].

Dit kan worden verbeterd zodra je begint met het opstellen van je brief, maar het idee hier zou moeten zijn dat je jouw site moet aanbieden om niet gewoon een link van hen te krijgen, maar om hen te vertellen wat ze in ruil krijgen van het linken naar jouw site.

Als je dit op de juiste manier doet volgens de bovenstaande stappen, kan je met linkpoaching waardevolle links krijgen van gerenommeerde sites die je helpen meer te scoren op de zoekresultaten in de loop van de tijd op basis van jouw doelzoekwoord, terwijl je voet aan de grond krijgt bij je concurrenten.

Conclusie

Deze veel te lange blogpost heeft je zojuist de juiste manier laten zien om SEO te doen. Een manier waarop SEO een manier wordt om te rangschikken en verkeer te krijgen. Zet het in actie en zie hoe jouw ranglijst stijgt en breng bezoekers naar je site.

Je hebt ook geleerd hoe je veilig links kunt opbouwen, zodat je site in de zoekmachines scoort en verkeer binnenbrengt. Volg deze tips en je maakt langetermijn- en duurzame zoekmachine rankings die je site niet zullen straffen als een nieuwe algoritme-update voor Google wordt uitgebracht.

Tot slot heb je geleerd hoe je de backlinks van je concurrenten analyseert en vervolgens erop uit gaat om die links zelf te bemachtigen, zodat je in wezen hun ranglijst kunt “stelen”.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *