Begrijpen Wat Een Niche Markt Is

Vind Je Perfecte Niche In 7 Simpele Stappen – Stap 1

Het vinden van een nichemarkt is een van de cruciale eerste stappen naar succes op het gebied van internetmarketing. Zonder een niche heb je niets.

De kans is groot dat als je dit leest, je helemaal nieuw bent in internetmarketing en niet weet waar je moet beginnen. Of dat je moeite hebt om je favoriete plek te vinden en hebt hulp nodig. Het vinden van een niche is eigenlijk veel gemakkelijker dan je denkt. Je hoeft alleen maar wat advies te geven over hoe je een oplossing kunt vinden die zowel ‘perfect’ voor jou is als winstgevend.

Nu wil ik er graag op wijzen dat er geen echt perfecte niche is en als er iets was dat ik waarschijnlijk niet zou delen. 😉

Maar vind je JOUW perfecte niche, d.w.z. waar je graag aan werkt en waar je geld mee kunt verdienen, is dat wat deze serie blogposts je zal helpen doen… Jouw perfecte niche vinden in 7 eenvoudige stappen.

Stap 1: Begrijpen Wat Een Niche Markt Is

Voordat we op jacht gaan naar je perfecte niche wil ik ervoor zorgen dat je begrijpt wat een nichemarkt precies is, omdat er veel verwarring en slechte informatie is.

Wikipedia-definitie:
“Een niche is een klein afgebakend stuk in factoren of voorwaarden waarin een bepaalde specialisatie kan floreren. De term wordt in meerdere vakgebieden gebruikt.”

Definitie Van Een Niche In Duidelijk Nederlands

Een nichemarkt is gewoon een kleiner deel van een grotere markt waar een klant met een probleem of een reeks problemen is geïdentificeerd. Of met andere woorden; een ‘onderwerp’ waar mensen in geïnteresseerd zijn of kennis over nodig hebben. Hoe specifieker dat onderwerp, hoe beter.

Kies geen vaag onderwerp als ‘gewichtsverlies’, ‘huisdieren’, ‘daten’, ‘reizen’, want dat zijn enorme industrieën en hebben veel verschillende onderwerpen. Ga in plaats daarvan meer gefocust op een onderwerp in. Verdiep je in deze industrieën en vind markten waar er nog steeds veel vraag is maar minder concurrentie.

Als je tegen elkaar opneemt met grote spelers in de algemene markten zoals gewichtsverlies, dating, reizen enz, maak je geen kans. Je concurreert tegen enorme wereldwijde marktleiders met marketingbudgetten van meerdere miljoenen dollar en jarenlange expertise en je kunt daar niet tegen concurreren. Vind jouw sub-niche binnen deze grotere markten en dat is waar je het meeste succes zult hebben.

Niche Markt Voorbeelden

Vind jouw sub-niche binnen deze grotere markten en dat is waar je het meeste succes zult hebben.

Niche Markt Voorbeelden

In de meeste van deze niches kun je zelfs nog dieper gaan…

Sub Niche Markt Voorbeelden

Aan de hand van de bovenstaande voorbeelden kun je zien hoe specifiek je kunt en moet gaan. Hoe specifieker en gerichter je bent, des te doelgerichter jouw marketinginspanningen kunnen zijn.

Als je probeert je te richten op iets algemeens als “gewichtsverlies” en een beroep doet op ‘iedereen’, dan ben je eigenlijk in de smaak bij niemand. Jouw inhoud en marketinginspanningen worden te vaag en haken het niet echt aan voor een specifiek type persoon dat voor IEDEREEN tot teleurstelling leidt.

Wanneer mensen jouw site bezoeken willen ze inhoud vinden die speciaal op hen is afgestemd, niet enkele inhoud die ze aanspreken en vervolgens laden die niets met hen of hun interesses te maken hebben.

Ga altijd voor een niche. Ga niet algemeen. Kies nichemarkten niet voor enorme industrieën.

De Beste Niches Bevatten Altijd Twee Dingen

Om een niche rendabel te maken, moet er 1 van de 2 dingen aanwezig zijn. Ofwel een passie of een probleem. Mensen geven geld uit aan hun passies omdat het hen een goed gevoel geeft en als mensen naar genot hunkeren. Ze geven geld uit aan hun problemen omdat ze zich slecht voelen en ze deze willen oplossen.

Probeer je een nieuwe niche te vinden waar niemand anders van weet?

“Er zijn geen nieuwe niches. Ze zijn alleen nieuw voor jou. ‘

Probleem Niches:

  • Gezondheidsproblemen
  • Geld problemen
  • Verslaving
  • Iets dat hen ongelukkig maakt
  • Relatieproblemen

Passion Niches:

  • Sport
  • Hobby
  • Activiteiten
  • Vaardigheden
  • Careers
  • Dingen die mensen gelukkig maken
  • Huisdieren

Waar mensen een serieus probleem of probleem hebben, zijn ze meestal wanhopig op zoek naar een oplossing en als je die oplossing aan hen kunt bieden, zullen ze je letterlijk in je hand bijten om het te kopen.  Dat is de reden waarom markten zoals gewichtsverlies en gezondheid, gênante problemen met dating en het online verdienen van geld zo lucratief zijn. Als iemand gepassioneerd is over iets of veel plezier beleeft aan het meedoen, zullen ze er waarschijnlijk veel geld aan uitgeven omdat het hen een goed gevoel geeft.

Dat is de reden dat markten zoals golf, koken, reizen, jagen en andere sporten, hobby’s en activiteitenniches lucratief zijn.

De meest winstgevende niches

De beste niches hebben de neiging om in een van de 3 belangrijkste “groenblijvende” categorieën te vallen:

1. Gezondheid (bijvoorbeeld gewichtsverlies, slapeloosheid, genitale wratten, acne)
2. Rijkdom (bijvoorbeeld online marketing, forex, lotto, online enquêtes, MLM, banen)
3. Zelfverbetering (Bodybuilding, datingadvies, verbetering van de hersencapaciteit) OF ….
4. Op passie gebaseerde niches zoals hobby’s en interesses (jagen, overleven, coderen, cosplay, gezond koken, schaken enz.)

Dit zijn de markten die nooit zullen ophouden populair en winstgevend te zijn.

Belangrijke opmerking: zelfs in de passiefniches is de manier om geld te verdienen meestal nog steeds door het identificeren van problemen.

Voorbeeld van het identificeren van problemen, zelfs in passion niches

Laten we zeggen dat je graag golf speelt met je vrienden. Natuurlijk haal je plezier uit het spelen ervan en dat zou genoeg zijn om je geïnteresseerd te houden en geld uit te geven. Maar wat je echt motiveert om geld te besteden aan het upgraden van je clubs, is niet alleen algemene interesse in de sport. Het gaat erom dat je een betere speler wordt en de reden dat je een betere speler wilt worden, is dat je eindelijk je vrienden kunt verslaan en de erkenning krijgt die je verdient als een goede golfer.

Je huidige probleem is dat je niet zo goed bent als je vrienden en dat je goed of fout gelooft dat als je die nieuwe driver koopt, je beter zult worden. Als je verbetert, kun je eindelijk je golfmaatjes laten zien wie de baas is en het respect krijgen dat je verdient.

Wij als mensen worden gedreven door emoties en gevoelens en zelfs wanneer we denken dat we rationele beslissingen nemen, doen we dat vaak niet. Dus je ziet nu waarom je nieuwe clubs zou kopen vanwege je probleem om niet zo goed te zijn als je vrienden en om het respect te krijgen waar je naar hunkert. Niet alleen omdat je nieuwe clubs wilt.

Het ‘Geheim’ Van Niche Marketing Succes

Marketing / internetmarketing / nichemarketing gaat ALLEEN maar over het identificeren van een probleem en het presenteren van een oplossing. Dat is alles wat het is.

Begrijp dit en je begrijpt eindelijk niche marketing. Als je simpelweg naar problemen op zoek bent (of denkt aan problemen waarmee je in je eigen leven wordt geconfronteerd) en dan achterhaalt welke oplossingen hiervoor zijn, zal je nooit een tekort hebben uit nichemarkten om te kiezen.

Het is een eenvoudige uitwisseling van waarde. Ze hebben een probleem en jij hebt de oplossing. Zij zullen jouw oplossing voor hun geld uitwisselen als je het aan hen aanbiedt.

Niche Marketing gaat over 1 simpel ding… Problemen vinden en oplossingen aanbieden.

Begrijpen Waarom Mensen Kopen

Mensen kopen wat ze willen en niet altijd wat ze nodig hebben. Niemand heeft ECHT een opzichtige sportwagen nodig, maar mannen kopen er een omdat ze geloven dat ze er een hebben die status, respect, bewondering, rijkdom, aantrekkingskracht voor het andere geslacht, enzovoort oplevert. Als ze een auto NODIG hadden kunnen ze gemakkelijk iets praktischer hebben gekocht wat ze van A naar B brengt, maar dat WILDEN ze niet, want het komt niet met alle andere voordelen.

Vrouwen die van winkelen houden, hebben dat “prachtige paar nieuwe rode hakken” ook NIET NODIG, maar ze WILLEN ze, omdat ze denken dat ze er aantrekkelijk, sexy en aantrekkelijk uitzien en dat ze zich goed voelen over zichzelf. Er is waarschijnlijk niets mis met de schoenen die ze hebben en in werkelijkheid hebben ze NODIG iets praktischer dat hun voeten niet doodt wanneer ze ze dragen. Maar die praktische schoenen zijn niet sexy of glamoureus en niemand zal hen complimenteren als ze die dragen, dus zouden ze liever degenen kopen die ze willen dan degene die ze nodig hebben.

Als je kunt leren om de verlangens van mensen aan te spreken door in te zoomen op wat ze doen, WIL ze in plaats van proberen ze te bieden wat ze nodig hebben, dan doe je het goed met nichemarketing.

Voorbeelden van behoeften en wensen:

voorbeelden van nodig en willen

Je kunt de hele dag proberen om mensen te verkopen wat ze nodig hebben, maar je zult een veel gemakkelijkere taak hebben om ze te verkopen wat ze willen. Helaas maken ons mensen de meeste tijd niet de verstandige of juiste keuze. We worden gedreven door emoties en begeerte en door te geven wat mensen WILLEN zal je het veel gemakkelijker vinden om geld te verdienen.

Niche Marketing Mythes Ontmaskerd

Bij nichemarketing draait het allemaal om het bouwen van kleine 5-10 pagina’s rond het beoordelen van een enkel product.
Nee! Je kunt een niche-autoriteitssite hebben met duizenden pagina’s, mits deze een specifiek en gericht onderwerp heeft, is het een ‘niche’-site.

Je moet iets vinden waar niemand anders van weet zonder concurrentie.
Iemand anders weet ALTIJD en als er geen concurrentie is, wed ik dat er niet veel geld te verdienen valt.

Om succesvol te zijn met nichemarketing, moet je over een imperium van kleine sites beschikken.
Niet noodzakelijk. Het is veel gemakkelijker om op één hoofdsite te werken die tientallen kleinere bestanden bevat. Voordat je 10 sites maakt, moet je er zeker van zijn dat de eerste geld verdient.

Een nichesite kan geen autoriteitssite zijn.
Een nichesite KAN een autoriteitssite zijn. Een autoriteitssite in zijn niche. Voorbeeld: SurvivalLife.com bevindt zich in de ‘preppers / survivalist’-niche en het wordt beschouwd als de beste site over het onderwerp en brengt $ 1 miljoen per maand op.

Het vinden van een niche gaat enkel over zoekwoordonderzoek
Je moet marktonderzoek doen, geen zoekwoordonderzoek. Onderzoek naar zoekwoorden laat alleen zien hoeveel mensen elke maand op Google zoeken. Het geeft je geen inzicht in de concurrentie, klanten, producten in de uitverkoop en of er geld te verdienen valt enzovoort.

Je moet hoog in Google komen om verkeer te krijgen
Helemaal niet waar. Google is NIET het internet maar slechts één, zeer onvoorspelbare en geen gegarandeerde verkeersbron. Als je je erop concentreert en je rankings nooit verliest of je rankings verliest en geen ander verkeer hebt, ben je failliet. Verkeer afkomstig van andere bronnen, blogs, forums, e-mail, video, betaald enzovoort, wordt vaak toch nog veel beter en is gemakkelijker te beheren.

Je moet lang op zoek naar je perfecte niche
Dat zou je echt niet moeten doen. Jouw niche-onderzoek en -selectie kan gemakkelijk binnen een dag of twee worden gedaan als je erover nadenkt. Er is geen niche die 100% perfect is, maar het is niet moeilijk om er een te vinden die geschikt is voor jou en ook winstgevend is. Actie ondernemen is wat succes brengt. Je moet 80% actie ondernemen en 20% lezen. Je zult zoveel meer leren van actie dan van lezen.

Niche-onderzoek is moeilijk
Deze serie van posts zal je laten zien dat dat niet zo is. Het is vrij eenvoudig als je een proces op zijn plaats hebt zoals ik in deze gids uitleg. Alle informatie die je nodig hebt op vrijwel elke markt, is eenvoudig te vinden op Google. En als dat niet lukt, betekent dit waarschijnlijk dat je nis te obscuur en niet winstgevend is.

Conclusie

Niche-marketing gaat NIET over kleine websites. Het gaat NIET om het vinden van niches zonder concurrentie. Doe marktonderzoek en geen trefwoordonderzoek. Je hoeft NIET te rangschikken in Google. Je hoeft niet lang onderzoek te doen. Niche-onderzoek is NIET moeilijk.

Vind Je Perfecte Niche In 7 Simpele Stappen:

  1. Begrijpen wat een niche markt is
  2. Niche ideeën brainstormen
  3. Identificeren van passies of problemen
  4. Expert worden in een niche
  5. Winstgevendheid van je niche bepalen
  6. Een sub-niche of unieke hoek vinden
  7. Testen en evalueren van je niche
2 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *