Weet Je Iets Over Deze Niche

Vind Je Perfecte Niche In 7 Simpele Stappen – Stap 4

Het vinden van een nichemarkt is een van de cruciale eerste stappen naar succes op het gebied van internetmarketing. Zonder een niche heb je niets.

De kans is groot dat als je dit leest, je helemaal nieuw bent in internetmarketing en niet weet waar je moet beginnen. Of dat je moeite hebt om je favoriete plek te vinden en hebt hulp nodig. Het vinden van een niche is eigenlijk veel gemakkelijker dan je denkt. Je hoeft alleen maar wat advies te geven over hoe je een oplossing kunt vinden die zowel ‘perfect’ voor jou is als winstgevend.

Nu wil ik er graag op wijzen dat er geen echt perfecte niche is en als er iets was dat ik waarschijnlijk niet zou delen. ?

Maar vind je JOUW perfecte niche, d.w.z. waar je graag aan werkt en waar je geld mee kunt verdienen, is dat wat deze serie blogposts je zal helpen doen… Jouw perfecte niche vinden in 7 eenvoudige stappen.

Stap 4: Weet Je Iets Over Deze Niche?

Op dit punt moet je uitzoeken of je iets over deze niche weet of niet, voordat je verder gaat. Je hoeft geen expert te zijn om in een niche te zitten. Als je iets weet over een onderwerp, dan weet je al meer dan iemand die er niets van afweet, dus dan zit je al goed. Het gaat erom of jij je doelgroep kent.

Als je slechts een klein beetje kennis over een onderwerp hebt dat op de markt wordt aangeboden aan deskundigen, zou het niet aan te raden zijn. Maar als je een beetje goed geïnformeerd bent en een markt hebt met nieuwkomers in de niche, dan kun je dat eenvoudig doen.

En verbazingwekkend genoeg kun je verrassend snel een expert worden, of op zijn minst een relatieve expert, zoals ik hieronder zal onthullen. Besteed wat tijd aan het uitzoeken van hoeveel je weet over deze niche en of je jezelf zou kunnen zien schrijven met enige autoriteit over het onderwerp.

Hoe je binnen 1 maand een expert kan worden

Josh Kaufman, auteur van het bestselling boek ‘De persoonlijke MBA: beheers de kunst van het bedrijfsleven’ op NextWeb.com:

“Het duurt 10.000 uur om een ‘expert in een ultraconcurrerend veld’ te worden, maar om van ‘niets weten tot redelijk goed zijn’ te gaan, kost maar 20 uur. Het equivalent van 45 minuten per dag voor een maand. “

Dus als je een maand lang 1 uur per dag leert, heb je al voldoende kennis om in een niche te concurreren, zelfs als je nog geen ‘expert’ bent.

Josh breekt het proces af om een ‘expert’ te worden in 4 eenvoudige stappen:

  1. Deconstructeer de vaardigheid: beslis wat je eigenlijk wilt kunnen.
  2. Leer voldoende om jezelf te corrigeren: leer net voldoende dat je echt kunt zien wanneer je een fout maakt.
  3. Verwijder oefenbarrières: verwijder afleiding, ja zoals internet.
  4. Oefen minstens 20 uur.

Dus je zou elk punt kunnen bereiken door het volgende te doen…

  1. Werk precies uit wat je wil leren en bereiken (bijvoorbeeld wat is het einddoel van de mensen in jouw niche?)
  2. Lees de leidende boeken en blogs over het onderwerp (Bol en Google zullen je vertellen wat ze zijn).
  3. Blijf gefocust en elimineer afleidingen, gebruik apps zoals RescueTime en StayFocus.
  4. Gebruik wat je leert in de praktijk door het zelf uit te proberen en de resultaten vast te leggen.

En over 1 maand, of minder als je er dagelijks meer uren in stopt, zou je al ‘best goed’ zijn, zoals Josh het zegt. Zeker deskundig en bekwaam genoeg om nieuwkomers op de markt te brengen. Wat ons mooi het volgende punt brengt.

Expert worden door eerlijk te zijn dat je geen expert bent

Denk er over na… Moet je een expert zijn om iets te weten? Kan je alleen advies geven over onderwerpen waarvoor jij de wereldleider bent? Nee natuurlijk niet.

Ik ben er zeker van dat je gesprekken hebt met vrienden en familie over onderwerpen waarin je bent geïnteresseerd, maar misschien ben je niet altijd een expert, toch? Het enige wat je hoeft te doen, is voldoende kennis van zaken om informatie te geven aan de massa’s die heel weinig weten over het onderwerp.

Als je een actieve interesse of passie hebt in iets, dan garandeer ik dat je al meer weet dan iemand die het net voor de eerste keer heeft ontdekt. Je hoeft geen expert van de wereld te zijn.

Het gaat als volgt

Het gaat gewoon om het begrijpen van je eigen kennisniveau en vervolgens marketing naar het juiste niveau van mensen. Als je gevorderde kennis hebt over een onderwerp, zijn experts niet jouw doelgroep. Je doelgroep zijn beginners en mensen met minder ervaring/kennis dan jij. Je weet meer dan deze mensen en voor hen zal je als een relatieve expert worden beschouwd.

Ken je eigen deskundigheidsniveau en probeer het nooit te overdrijven, want dat is nou eenmaal wat je weet. Er is niets mis met het zijn van een gemiddeld niveau van vaardigheid of kennis over een onderwerp. Het ergste wat je kunt doen, is jezelf voordoen als een expert en proberen aan andere experts te verkopen. Ze zullen je gelijk doorhebben en een bedrieger noemen. Blijf gewoon bij wat je weet, begrijp je eigen expertise en richt op het juiste publiek. Maar wat als je een niche wilt betreden waar je niets van afweet en waarover je niet wilt leren?

Expertise van anderen ‘hacken’ voor je eigen voordeel

Het mooie van internet is dat het gevuld is met mensen die alles weten en weten. Het maakt niet uit hoe raar of obscuur. Er is bijvoorbeeld een website gewijd aan de vrouwelijke verkeersagenten in Noord Korea. Kun jij iets vinden wat net zo random is?

Hoe dan ook, mijn punt is… Je kunt eindeloze mensen vinden die op de hoogte zijn van jouw favoriete plek en dan samenwerken met hen, of de contentcreatie aan hen uitbesteden terwijl jij je concentreert op de marketing en het algehele grote plaatje van het project.

Dit werkt vooral goed in hobby- en activiteitenniches. Die zitten vol met mensen die gepassioneerd zijn over het onderwerp en ook echt goed geïnformeerd zijn. Velen van hen runnen hun eigen hobbyblogs voor de lol of besteden uren aan het schrijven over hun passie op fora en sociale media, terwijl ze daar niet eens voor betaald worden.

Stel je voor dat iemand aanbood om ze te betalen voor iets dat ze toch leuk vinden. Ze zouden de kans grijpen, toch? Stel je voor dat iemand je geld aanbood om te schrijven over de dingen waar je van houdt, waarover je al schreef?

Dit is hoe je dat kunt doen:

Je kunt deze mensen vinden via hun blogs, in populaire forums en sociale mediagroepen op Facebook, en in blogcommentaargedeelten van populaire blogs in je niche. Voor alle belangrijke markten zoals online marketing en rijkdom, gezondheid en fitness, dating en zelfverbetering zijn er veel freelance-schrijvers beschikbaar voor verhuur. Je kunt ze vinden op freelance recruitment sites zoals UpWork of ProBlogger Job Board.

Je kunt ze ook vinden door te zoeken op plaatsen zoals Twitter, Facebook en LinkedIn met termen als “NICHE + freelance schrijver”. Neem gewoon contact met hen op en stel een partnerschap voor of bied hen betaald werk aan als maker van inhoud. Dit is dus nog een andere manier om te profiteren van een niche zonder een ‘expert’ te zijn.

In het kort

Voordat je deze blogpost las, dacht je waarschijnlijk dat je een expert moest zijn om in een niche te verkopen, toch? Hopelijk heeft deze post je laten zien dat dit niet het geval is.

Onthoud:

  • Je kunt een relatieve expert worden in slechts 1 maand met 45 minuten studie per dag.
  • Je kunt een expert worden door niet te doen alsof je een expert bent en eerlijk te zijn over je ervaringsniveau.
  • Je kunt een expert worden door de expertise van andere mensen te ‘hacken’ in je eigen voordeel.

Het is dus absoluut niet nodig om een ​​expert te zijn in een niche om deze te vermarkten. Studeer de volgende 30 dagen gewoon elke dag tot je een relatieve ‘expert’ bent in vergelijking met een nieuwkomer in de niche, of accepteer je eigen niveau van ervaring en vaardigheden en verkoop aan degenen onder jouw niveau in plaats van jezelf te positioneren als een expert. Je kunt natuurlijk ook uitbesteden aan anderen die meer weten dan jij.

En zo kan het gaan. Je bent een autoriteit in je niche zonder een fraude te zijn. Persoonlijk als je helemaal geen idee hebt van de niche en het is je eerste project dat ik zou aanraden om te blijven bij onderwerpen die je goed kent. Op deze manier kun je met autoriteit schrijven en zul je er waarschijnlijk graag over schrijven.

Je zult al enkele van de problemen kennen die mensen tegenkomen of waardoor ze blij zijn dat ze bij deze niche betrokken zijn. Dit maakt jouw leven een stuk eenvoudiger en geeft je meer kans op succes.

Vind Je Perfecte Niche In 7 Simpele Stappen:

  1. Begrijpen wat een niche markt is
  2. Niche ideeën brainstormen
  3. Identificeren van passies of problemen
  4. Expert worden in een niche
  5. Winstgevendheid van je niche bepalen
  6. Een sub-niche of unieke hoek vinden
  7. Testen en evalueren van je niche
1 antwoord

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *