Vind Je Perfecte Niche In 7 Simpele Stappen – Stap 6

Vind Je Perfecte Niche In 7 Simpele Stappen – Stap 6

Het vinden van een nichemarkt is een van de cruciale eerste stappen naar succes op het gebied van internetmarketing. Zonder een niche heb je niets.

De kans is groot dat als je dit leest, je helemaal nieuw bent in internetmarketing en niet weet waar je moet beginnen. Of dat je moeite hebt om je favoriete plek te vinden en hebt hulp nodig. Het vinden van een niche is eigenlijk veel gemakkelijker dan je denkt. Je hoeft alleen maar wat advies te geven over hoe je een oplossing kunt vinden die zowel ‘perfect’ voor jou is als winstgevend.

Nu wil ik er graag op wijzen dat er geen echt perfecte niche is en als er iets was dat ik waarschijnlijk niet zou delen. ?

Maar vind je JOUW perfecte niche, d.w.z. waar je graag aan werkt en waar je geld mee kunt verdienen, is dat wat deze serie blogposts je zal helpen doen… Jouw perfecte niche vinden in 7 eenvoudige stappen.

Een Sub-Niche of Unieke Visie Vinden

Nu moet je voordat je in de nis springt jouw USP uitwerken (Unique Selling Point, uniekverkooppunt in het Nederlands). Je hoeft niet opnieuw het wiel uit te vinden, maar je moet wel iets anders doen.

Als je inhoud de wereld in gooit die niet zo goed is als iedereen die zich al in de niche bevindt, dan zal niemand op je letten. Ofwel zoek je een minder verzadigde sub-niche, doe je iets anders dan jouw concurrenten, of ben je op een of andere manier beter dan zij.

Hier zijn een paar manieren waarmee je kunt concurreren…

Vind Je Eigen Sub-Niche

Betreed de niche vanuit een unieke hoek die niemand anders aan het doen is, d.w.z. als je op gewichtsoverweging advies wilt geven aan mannen van boven de 50, dan kan je advies geven over 50-plussers die bijvoorbeeld hartproblemen hebben. Er zijn altijd subniches binnen niches. Altijd een groep mensen die op zoek is naar gespecialiseerde informatie die op hen is gericht.

Het beste wat je kunt doen, is jouw ideale klant of bezoeker maken en ALLEEN inhoud voor hen schrijven. Probeer geen inhoud te maken voor alles en iedereen. Het wordt vaag en algemeen en jaagt mensen weg omdat er zoveel inhoud is die ze niet willen laten lezen tussen de dingen die ze wel willen lezen.

Maak Betere of Andere Inhoud

Het kan zo simpel zijn als het kunnen bieden van betere of versere inhoud. Als je concurrenten alleen korte 500 woord blog posts doen en je ziet een behoefte aan meer diepgaande berichten kun je beginnen met het maken van langere berichten met meer ‘vlees’. Je zou ‘ultieme gidsen’ kunnen maken. Maak epische hulpmiddelen of doe casestudy’s. Podcasts. Doe videomarketing en webinars. Maak infographics. Biedt gratis gidsen, tools, software en meer dan waar anderen geld voor rekenen.

Hoe je grotere en betere inhoud kunt maken dan je concurrenten

Het enige dat je hoeft te doen is naar populaire sites in je niche te gaan. Weet je niet wat die zijn? Geen probleem. Google “beste NICHE-blogs” of “beste NICHE-websites”, dat wil zeggen in de gewichtsverlieshoek “beste blogs over gewichtsverlies”. Vervolgens kan je eenvoudig door de site bladeren om hun meest gedeelde artikelen te vinden – veel blogs hebben een gebied in de zijbalk waarin “populairste inhoud” staat. Staat dit er niet? Nog steeds geen probleem.

Gebruik BuzzSumo.com voor het vinden van virale inhoud

  • Ga naar Buzzsumo.com
  • Meld je aan voor een gratis account en log in
  • Voer je niche-, trefwoord- of blogonderwerpidee in het zoekvak in
  • Dit geeft een lijst met onderwerpen terug met de meeste sociale aandelen
  • Dit zijn allemaal bewezen, virale onderwerpen, als je iets groter en beter (of zelfs mooier) kunt maken, dan heb je een gegarandeerd viral onderwerp.
  • Maak iets soortgelijks maar ga dieper in, formatteer het beter, geef meer voorbeelden en referenties, breid uit over gebieden die de originele inhoud niet dekt of mist.

Inhoud binden met veel links

  • Ga naar http://moz.com/researchtools/ose
  • Voer de URL in van een populaire site in jouw niche.
  • Druk op ‘Zoeken’.
  • Laat de pagina laden en klik vervolgens op het tabblad ‘top pages’
  • Het zal de hoogst gekoppelde pagina’s op de site weergeven
  • Besteed veel aandacht aan de ‘linking root domains’ coloumn
  • Hier zie je hoeveel unieke sites gekoppeld zijn aan dit specifieke stuk inhoud.
  • Alles met meer dan 100 gekoppelde hoofddomeinen is een episch stuk linkbait-inhoud dat je beter wilt maken.

Dus nu heb je een notitie van inhoud die zwaar wordt gedeeld en gelinkt. Nu moet je iets groter en beter maken over hetzelfde onderwerp. We weten al dat mensen dit graag delen en hiernaar linken, dus we gaan iets soortgelijks maken dat alleen maar beter is voor gegarandeerde links en shares. Als je denkt: “hoe kan ik mogelijk iets groter en beter maken?”

Hoe je inhoud maakt  wat beter en groter is

Kijk of er iets is wat de originele inhoud niet bevatte. Controleer de opmerkingen en zoek naar veelgestelde vragen – deze zijn uiteraard onbeantwoord in de originele inhoud.

Als de inhoud een bericht een opsomming is (meestal populair), d.w.z. “21 manieren om een blogbericht te promoten”, ga je een bericht maken met “31 manieren om een blogbericht te promoten”

Als de inhoud slecht is ontworpen en niet netjes is ingedeeld, maak je iets vergelijkbaars, maar met een betere indeling, meer witruimte, gemakkelijker te navigeren, meer afbeeldingen.

Je hebt nu een zeer deelbaar en linkbaar stukje inhoud.

Wees Een Betere Marketeer

In sommige gevallen worden de meeste blogs in je niche gerund door slechte marketeers. In veel niches zijn de belangrijkste blogs hobbyblogs, mensen die bloggen voor de lol, en eigenlijk geen geld verdienen, zodat ze zich niet richten op marketing of het genereren van inkomsten. Als je in staat bent inhoud van goede kwaliteit EN effectievere marketing te bieden, kan je niet anders dan slagen.

Als je een betere marketeer bent, kan je verkeer naar jouw site effectiever genereren EN dat verkeer converteren. Meer mensen laten registreren voor je lijst, je volgen op sociale media en bij je kopen.

Conclusie

Om te concurreren moet je iets anders of beter doen, maar je hoeft NIET het wiel opnieuw uit te vinden. Je kunt bijvoorbeeld eenvoudig betere of andere inhoud maken. Of wees een betere verkoper dan je concurrenten. Alleen het vinden van een meer unieke sub-niche (er zijn altijd deelgebieden) kan je onmiddellijk een autoriteit in je niche maken.

Vind Je Perfecte Niche In 7 Simpele Stappen:

  1. Begrijpen wat een niche markt is
  2. Niche ideeën brainstormen
  3. Identificeren van passies of problemen
  4. Expert worden in een niche
  5. Winstgevendheid van je niche bepalen
  6. Een sub-niche of unieke hoek vinden
  7. Testen en evalueren van je niche
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *